Kia je svoj 80. rođendan odlučila obilježiti na način koji joj posljednjih godina ide najbolje, hrabrim dizajnom i naglašenom vizijom budućnosti. Rezultat je koncept Vision Meta Turismo, studija koja više govori o smjeru razmišljanja korejskog proizvođača nego o konkretnom serijskom modelu, a još manje o povratku legendarnog Stingera, čemu su se neki potajno nadali.
Iako Kia ovim konceptom službeno obilježava svoj 80. rođendan, povijesne knjige nam govore drugačiju priču. Formalno gledano, Kia je zapravo stara 81 godinu, budući da je kompanija krenula 1944. godine kao Kyungsung Precision Industry, dok se ime Kia pojavilo tek 1952., a prvi automobil je proizveden 1974. godine.
Ako zanemarimo konfuziju s datumima i godinama i povodom, Vision Meta Turismo je zaista zanimljiv auto. Dizajneri su ovdje pustili mašti na volju. Karoserija izgleda poput futurističkog GT-a s naglašenim, gotovo agresivnim linijama, oštrim rubovima i minimalističkim LED svjetlosnim potpisima sprijeda i straga. Kia koncept opisuje kao viziju nove ere mobilnosti, uz reference na GT modele šezdesetih godina promatrane iz današnje perspektive. Ipak, Meta Turismo više podsjeća na vozilo koje je ispalo iz znanstvenofantastičnog filma nego na klasičnu sportsku limuzinu. Tehnički podaci nisu objavljeni, no jasno je da je riječ o električnom vozilu koje bi, barem na papiru, trebalo ponuditi “dinamične vozne osobine”.
Interijer nastavlja u istom futurističkom tonu. Kia govori o lounge atmosferi, s upravljačem u obliku slova D, projekcijskim instrumentima umjesto klasičnih zaslona i proširenim head-up prikazom koji se proteže duboko prema suvozaču. Središnja konzola skriva joystick nalik upravljačkoj ručici, dok nedostatak B-stupova dodatno potvrđuje da je riječ o čistokrvnom konceptu, a ne prijelaznom koraku prema serijskoj proizvodnji.
Iako silueta s kosom linijom krova podsjeća na Stinger, Vision Meta Turismo ipak ne nosi njegov duh. Ovo nije najava sportskog povratka, već dizajnerski manifest, kojim Kia pokazuje koliko daleko je spremna ići kada ne mora razmišljati o homologacijama, troškovima i tržišnim kompromisima. Hoće li neki elementi ovog koncepta pronaći put do budućih serijskih modela, tek će se vidjeti.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....