Kia Stonic jedan je od najuspješnijih modela marke u Europi, a u Hrvatskoj mu je položaj još jači, čak 35 posto svih prodanih Kija pripada upravo ovom modelu. Od predstavljanja 2017. godine, Stonic je postao svojevrsna alternativa kupcima kojima je Ceed prevelik ili preskup, a Rio ili Picanto premalen. S međuosovinskim razmakom od 258 cm i duljinom od 417 cm, Stonic nastavlja popunjavati tu nišu i u novoj fazi svog životnog ciklusa.
Nakon redizajna 2020., najnovija inačica donosi drugi veliki zahvat, čime Stonic postaje raritet. Naime, u svijetu automobila rijetko koji model nakon osam godina dobiva još jedan veliki kozmetičko-tehnički osvježeni paket.
Na prvi pogled, novi Stonic djeluje kao potpuno novi automobil. Prednji kraj potpuno je izmijenjen, s dizajnerskim potpisom sličnim većim SUV-ovima ove marke. Nova maska, redizajnirani odbojnik, svježi prednji blatobrani i bočni pragovi daju mu robustan, suvremen izgled.
Stražnjica također donosi nova LED svjetla, odbojnik i poklopac prtljažnika. Naplatci se kreću od 15-inčnih čeličnih do 17-inčnih aluminijskih, a u ponudi je devet boja, uključujući dvije posve nove. Materijali i izvedba djeluju kao da je Kia željela jasno naglasiti da Stonic u drugu polovicu svog života ulazi s potpuno novim samopouzdanjem.
Revolucija se nastavlja u kabini. Kao i vanjština, unutrašnjost je zapravo potpuno nova. Kokpit je moderniziran dvama 12,3-inčnim zaslonima u skupljim izvedbama, dok su osnovne razine zadržale analogne instrumente. Novi dvokraki ili trokraki volan, kvalitetniji materijali i preglednije komande čine kabinu znatno suvremenijom. Funkcionalnost je također osnažena, uz bogat paket ADAS sustava koji donosi najnoviju generaciju sigurnosne tehnologije.
Najveća promjena u ponudi pogona odnosi se na motore. Više nema atmosferskog 1,2-litrenog benzinca, Stonic sada dolazi isključivo s 1.0 T-GDi motorom sa 100 ili 115 KS, snažnija verzija uz 48-voltni blagi hibrid- Slabija verzija može imati ručni ili automatski DCT mjenjač, a snažnija serijski donosi automatik.
Početna cijena iznosi 21.049 eura, dok najbogatije opremljene i najjače izvedbe dosežu 31.999 eura, ali valja napomenuti i dodatnu pogodnost od 1200 eura na sve izvedbe za kupce koji plaćaju gotovinom.
Sveukupno, Stonic ostaje kompaktan, praktičan i pristupačan SUV koji se smjestio između gradskog i obiteljskog segmenta. No u svojoj najnovijoj formi djeluje mnogo ozbiljnije i suvremenije nego prije, premda tehnička osnova ostaje poznata.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....