STARI DO TRI GODINE

Pametno ulaganje: Ovih 10 automobila najbolje drže vrijednost, najveće razočaranje stiže iz Kine

Prosječan auto zadržava 47,7 posto svoje izvorne cijene nakon tri godine, a električna vozila prednjače u brzom padu vrijednosti

Servis automobila, ilustracija

 Profimedia
Prosječan auto zadržava 47,7 posto svoje izvorne cijene nakon tri godine, a električna vozila prednjače u brzom padu vrijednosti

Kod kupnje automobila uzimamo u obzir ključne aspekte poput pouzdanosti, sigurnosti, dizajna i snage motora. Međutim, mnogi kupci razmišljaju i o vrijednosti koju će auto imati nakon nekoliko godina, i o tome koliko će novca dobiti za rabljeni kako bi povratili dio ulaganja.

Britanski Daily Mail istražio je koje vrste automobila najbolje, odnosno najgore drže vrijednost nakon tri godine.

Na vrhu ‘crne liste‘ liste su električna vozila koja najlošije drže vrijednost, u prosjeku zadržavajući samo 44,8 posto cijene nakon tri godine. Brzi razvoj tehnologije električnih automobila znači da novi modeli nude sve duži domet, no brže zastarijevaju i postaju manje poželjni što utječe i na cijene rabljenih.

image

Električni auto, ilustracija

Profimedia

Hibridi, koji kombiniraju prednosti električne energije i tradicionalnog motora s unutarnjim izgaranjem - najbolje drže vrijednost, u prosjeku zadržavajući 50,3 posto nove cijene kada navrše tri godine.

Za usporedbu, benzinski automobili u prosjeku zadržavaju 48,6 posto svoje nove cijene, pokazuju podaci CDL Vehicle Information Services.

image

Servis automobila, ilustracija

Profimedia

Modeli koji najbolje drže vrijednost

Analiza baze podataka pokazuje da je luksuzna električna Mercedes G-klasa automobil koji najsporije gubi vrijednost na tržištu. Obično zadržava 70,1 posto svoje vrijednosti tijekom tri godine ili nakon 60.000 prijeđenih kilometara u tom razdoblju.

Ovaj podatak zvuči još impresivnije s obzirom da je jedan od glavnih Mercedesovih rukovoditelja nedavno izjavio da je električna G-klasa ‘potpuni promašaj‘.

image

Mercedes G klasa electric

Mercedes

Drugi na listi najsporije padajuće vrijednosti je Land Rover Defender 90, koji zadržava 69,4 posto cijene nakon tri godine.

A vrijednost Defendera mogla bi se dodatno poboljšati u narednim mjesecima, budući da JLR nije proizveo niti jedan novi model više od pet tjedana nakon što je zatvorio svoje globalne proizvodne pogone zbog hakerskog napada krajem kolovoza. Sljedeći na listi automobila koji najbolje zadržavaju vrijednost je Porsche 911 Coupe GT3 koji zadržava 69,2 posto svoje cijene.

Na ovom popisu nisu samo luksuzni i sportski automobili. Naime, dva automobila koja slijede odmah iza Porschea su znatno manje glamurozna.

image

Dacia Bigster

Zeljko Puhovski/CROPIX

Radi se o Daciji Bigster koja u izvedbi 1.8 Hybrid 155 Extreme zadržava 66,2 posto svoje nove cijene nakon tri godine. Odmah iza je Dacia Jogger, a podaci pokazuju da u izvedbi 1.6 Hybrid Expression zadržava 65,6 posto cijene. Na šestom mjestu po sporoj amortizaciji je Porsche 718 Cayman GT4 RS, sportski coupe, koji zadržava 64,2 posto svoje cijene.

Ostali modeli koji dobro drže vrijednost su hibridni Volkswagen Multivan (63,4 posto) i Toyota Land Cruiser (62,9 posto). Listu od deset najsporije amortizirajućih zaokružuju dizelski Kia Sorento (61,8 posto) i benzinski Mini Countryman (61,4 posto).

image

Prodajni salon, ilustracija

Profimedia

Modeli kojima najbrže pada vrijednost

Analiza tržišta pokazala je da su osam od deset automobila kojima najbrže pada vrijednost automobila električni.

Onaj kojem najviše pada je GWM Ora 03 – prvi model brenda u vlasništvu Great Wall Motora koji gubi vrijednost zapanjujućom brzinom. Nakon tri godine - zadržava samo 25,8 posto svoje cijene.

image

GWM Ora 03

GWM

Drugi ‘najgori‘ je Nissan Leaf s 26,5 posto, međutim, to se odnosi na odlazeću generaciju Nissanovog vodećeg električnog vozila, dok će novi Leaf za 2026. vjerojatno imati puno bolje rezultate u tom pogledu. Jaguar I-Pace EV (90kWh 400 R-Dynamic S) je sljedeći, zadržavajući razočaravajućih 28 posto cijene nakon tri godine, a nakon njega slijedi Lexus UX-e 300e koji bilježi pad vrijednosti od 71,5 posto s početne cijene.

Ostali električni automobili koji razočaravajuće zadržavaju manje od trećine svoje vrijednosti su DS3 i DS9.

Jedina ‘neelektrična vozila‘ u top 10 su Opel Astra Plug-in-Hybrid Ultimate – koji zadržava samo 29,2 posto vrijednosti nakon tri godine i Audi A8 60 TFSI-e, koji je malo bolji s 30,7 posto.

image

Kupovina automobila, ilustracija

Profimedia

Modeli koji najbolje zadržavaju vrijednost nakon 3 godine

1. Mercedes-Benz G-klasa Electric 70,1%

2. Land Rover Defender 69,4%

3. Porsche 911 Coupe GT3 69,2%

4. Dacia Bigster 1.8 Hybrid 155 Extreme 66,2%

5. Dacia Jogger 1.6 Hybrid Expression 65,6%

6. Porsche 718 Cayman GT4 RS 65,2%

7. Volkswagen Multivan 1.5 TSI eHybrid 63,6%

8. Toyota Land Cruiser 2.8D Invincible 62,9%

9. Kia Sorento 2.2 CRDi 61,8%

10. MINI Countryman 1.5 Cooper C 61,4%

Modeli koji najlošije zadržavaju vrijednost nakon 3 godine

1. GWM Ora 03 48kWh Pure 25,8%

2. Nissan Leaf 39kWh Acenta 26,5%

3. Jaguar I-Pace 90kWh 28,0%

4. Lexus UX-e 300e 72,8kWh Takumi 28,6%

5. DS3 E-Tense 54kWh 28,9%

6. DS9 1.6 E-Tense 28,9%

7. Opel Astra 1.6 Plug-in-Hybrid 29,2%

8. Mazda MX-30 Prime-Line 30,4%

9. Fiat 500e 42kWh 30,7%

10. Audi A8 60 TFSI-e 30,7%

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
26. studeni 2025 08:27