Mogući izlaz

Kinezi spašavaju japansku marku iz krize? Nissan bi mogao svoje tvornice dijeliti s Dongfengom

„Prilično smo otvoreni za suradnju s njima“, rekao je Espinosa tijekom nedavne konferencije Financial Timesa. „Sve je na stolu.“

Nissan, ilustracija

 Richard A. Brooks/AFP
„Prilično smo otvoreni za suradnju s njima“, rekao je Espinosa tijekom nedavne konferencije Financial Timesa. „Sve je na stolu.“

Prije samo nekoliko mjeseci, Nissan je pregovarao o udruživanju s Hondom koje bi moglo spasiti tvrtku. Međutim, potencijalni dogovor je propao, a od tada japanska marka pokušava pronaći drugačiji put iz duboke krize u koju je zapala.

Već je najavljen niz mjera smanjenja troškova, među kojima su ukidanja mnogih radnih mjesta i zatvaranja tvornice. Sada se Nissan dosjetio još jednog načina za uštedu te je potvrdio da bi mogao dopustiti Dengfengu, svom kineskom partneru, da dijele neke Nissanove tvornice.

image

Ivan Espinosa

Richard A. Brooks/AFP

Nissan zatvara sedam od svojih 17 tvornica diljem svijeta, ali jedna od najvažnijih, ona u Sunderlandu u Velikoj Britaniji, nije među njima. Direktor tvrtke Ivan Espinosa kaže da bi Dongfeng mogao proizvoditi vozila na ovoj lokaciji. Također je rekao da Nissan planira proizvoditi više električnih vozila u Velikoj Britaniji .

„Prilično smo otvoreni za suradnju s njima“, rekao je Espinosa tijekom nedavne konferencije Financial Timesa. „Sve je na stolu. Mogli bismo iskoristiti dio našeg zajedničkog rada izvan Kine, pozivajući ih da uđu u naše proizvodne sustave.“

image

Nissan, ilustracija

Richard A. Brooks/AFP

Kako javlja The Guardian, Nissanova tvornica u Sunderlandu trenutačno radi sa znatno smanjenim kapacitetom. Prošle godine tamo je proizvedeno ukupno 282.000 automobila, unatoč tome što tvornica ima mogućnost proizvodnje do 600.000 vozila godišnje. Osim otvaranja novih radnih mjesta, dopuštanje Dongfeng da proizvodi vozila na toj lokaciji pomoglo bi povećati profitabilnost tvornice.

Trenutačno Nissan i Dongfeng zajedno proizvode vozila za kinesko tržište u Wuhanu. Espinosa nije rekao koji bi se modeli njegovog kineskog partnera mogli proizvoditi u Velikoj Britaniji, niti kada. Iako Nissan ostaje predan britanskoj proizvodnji, osim sudjelovanja Dongfenga, želi i pomoć britanske vlade. Espinosa je pozvao lokalnu vlast da mu pruži podršku, posebno za troškove energije, koji su u Ujedinjenom Kraljevstvu puno veći nego u nekim drugim tvornicama u drugim državama.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
06. prosinac 2025 08:42