
Plaćati opremu koja je već u autu? Čini se kao ideja bez puno smisla, ali pretplate su trend već potvrđen u automobilskoj industriji, kao i streaming usluge za gledanje filmova i serija. Međutim, jedan od brendova koji se odlučio za ovakvu uslugu upravo je odustao.
Godine 2022. BMW je odlučio ponuditi mjesečnu pretplatu za aktiviranje funkcije koja je do tada bila standardna u određenim paketima opreme: grijana sjedala. Kako bi mogli uživati u toj blagodati, vozači su morali plaćati 17 eura mjesečno.
Bavarska marka sada, međutim, ima povratne informacije od kupaca i donijela je odluku o ukidanju mjesečne pretplate na grijana sjedala. Pieter Nota, član upravnog odbora BMW-a je otkrio za magazin Autocar da kompanina više ne nudi grijanje sjedala uz pretplatu. Ako ih kupac naruči pri kupnji platit će to kao doplatu i to je to.
U BMW-u su mislili da će ponudom mogućnosti naknadne aktivacije grijanja sjedala svojim kupcima pružiti dodatnu uslugu. To nije bio slučaj: „Korisnici nisu baš prihvatili ovakav model. Ljudi misle da su platili duplo - zato smo odustali“.
Ipak, BMW će se i dalje oslanjati na pretplate, iako je fokusiran isključivo na softver i proizvode koji se odnose i na sustave i na pomoć u vožnji kao što je, na primjer, asistent za parkiranje.
BMW nije jedini brend koji se odlučio na pretplate za opremu. U Sjedinjenim Američkim Državama, vozači koji žele uživati u maksimalnoj snazi Mercedesa EQE-a i EQS-a morat će godišnje platiti 1200 dolara. Ova pretplata "otključava" „Dynamic“ način vožnje, što je oko 20 posto više od snage s kojom izlaze iz tvornice.
Polestar nudi pretplatu u Europi za Polestar 2. Jednokratna naknada od 1120 eura osigurava dodatnih 68 KS i dostupna je samo za verziju s dva motora.
Volvo se ipak distancirao. Björn Annwall izvršni direktor marke rekao je za Bloomberg da „neće tražiti od vozača koji su platili 90.000 eura za njihov automobil da plate još i za grijana sjedala“.