FINANCIJSKI TERET

Koliko ćete platiti popravak oštećenog auta nakon prelaska preko rupe na cesti?

Važno je barem jednom godišnje pregledati podvozje i izmijeniti istrošene dijelove

Rupe na cesti, ilustracija

 Profimedia

Niti jedna zemlja na svijetu nije imuna na rupe na cestama koje su postale značajan financijski teret za vozače. Iako je nemoguće izračunati univerzalni trošak prilikom oštećenja automobila, analiza neovisne organizacije za sigurnost na cestama ImRoadSmart provedena na 2000 vozača otkriva koliko je prosječni trošak popravka.

Četvrtina vozača za popravak je platila oko 240 eura, a druga četvrtina između 350 i 700 eura. Njih pet posto navodi da se ukupni trošak popeo iznad 1000 eura.

Oko 22 posto ispitanika reklo je da barem jednom godišnje moraju platiti servisne troškove povezane s rupama na cestama, a mnogi otkrivaju probleme naknadno tijekom godišnjeg servisiranja i tehničkih pregleda.

Prema analizi, prosječni ukupni trošak popravka automobila oštećenog na rupama na cesti iznosi 380 eura.

Međutim, uz taj financijski teret, vozači ističu i da popravak zahtijeva nekoliko dana života bez automobila kojeg ostavljaju u servisu kako bi popravili ili zamijenili oštećene gume, komponente ovjesa ili ostale dijelove.

image

Rupe na cesti, ilustracija

Profimedia

Pregled podvozja jednom godišnje

Udarci s ceste se preko guma prenose na naplatke, potom na ležaje kotača, glavčinu, kuglaste zglobove, ramena, opruge, amortizere... Svakim udarom povećava se dinamičko opterećenje, koje s vremenom može dovesti do većeg ili manjeg oštećenja.

Najugroženiji su kuglasti zglobovi, ležajevi, amortizeri i gumeni oslonci, a istodobno se remeti geometrija ovjesa. Udarci se pojačavaju s povećanjem tlaka u gumama te je na lošim cestama preporučljivo voziti s 0,2 bara nižim tlakom zraka u gumama od propisanog.

Važno je barem jednom godišnje pregledati podvozje i izmijeniti istrošene dijelove. To treba napraviti i izvanredno, ako uočite bilo kakav čudan zvuk ili lupanje, odnosno ako automobil počne vuči u stranu.

Nužno je provjeriti i po potrebi izmijeniti ležajeve, kuglaste zglobove, amortizere (mogu se i obnoviti), vodeći računa da se sve radi u paru, na lijevoj i desnoj strani zajedno. Tek nakon toga treba podesiti geometriju, na elektroničkom optičkom uređaju, a preporučljivo je i balansirati kotače, jer i gume, odnosno naplaci s vremenom gube balans te svojom vrtnjom izazivaju dinamičko opterećenje ili trešnju dijelova ovjesa.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Komentari (0)

Komentiraj

Ovaj članak još nema komentara
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalima društva HANZA MEDIA d.o.o. dopušteno je samo registriranim korisnicima.
Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu društva HANZA MEDIA d.o.o. te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona o elektroničkim medijima.
10. lipanj 2025 13:25