Iako brojač kilometara u vozilu djeluje kao objektivna i precizna informacija, nova analiza norveškog autokluba NAF pokazuje da ni ovaj podatak nije uvijek posve vjerodostojan.
U sklopu paralelnog testiranja dosega električnih vozila, NAF je usporedio prikazane vrijednosti kilometraže s podacima profesionalnih GPS sustava. a rezultati otkrivaju razlike koje, iako često male, mogu imati određen financijski značaj.
Najtočniji rezultat postigao je Volkswagen ID.7, čiji je brojač kilometara tijekom testiranja pokazivao potpuno identičnu udaljenost u odnosu na GPS podatke. Riječ je o jedinom testiranom modelu kod kojega nije zabilježeno nikakvo odstupanje.
Vrlo dobar rezultat ostvario je i Tesla Model Y, s odstupanjem od svega 0,15 posto. Na testu dometa od 652 kilometra, brojač je prikazao jedan kilometar više od stvarne vrijednosti. Kod Tesla Modela 3, međutim, razlika je bila izraženija. Brojač je prikazao 729 kilometara, dok je stvarna udaljenost iznosila 721 kilometar, što čini odstupanje od 1,1 posto.
Najveće odstupanje uočeno je kod Polestara 3, koji je prikazivao dva posto manje od stvarno prijeđene udaljenosti. Konkretno, vozilo je prema brojaču prešlo 667 kilometara, dok je GPS izmjerio 681 kilometar. Na godišnjoj razini od, primjerice, 10.000 kilometara, razlika bi iznosila oko 210 kilometara.
Nešto manju razliku pokazao je Volvo EX90, kod kojega je izmjereno odstupanje od 0,7 posto. Prikazan je 581 kilometar, a stvarna udaljenost iznosila je 577 kilometara.
Iako su prikazana odstupanja relativno niska i u skladu s tehničkim tolerancijama, u određenim okolnostima mogu imati konkretne posljedice, pogotovo ako auto pokazuje više kilometara nego ih je stvarno prešao.
Kod vozila u leasing aranžmanima, svaka kilometarska razlika može rezultirati dodatnim troškovima. Isto vrijedi i za servisne intervale te jamstvene uvjete, koji se često temelje na prikazanoj kilometraži.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....