servis

Kupujete rabljeni auto s malo kilometara? Razmislite ponovo jer to može biti zamka, evo i zašto

Iako je primamljivo platiti više za auto koji "jedva da je vožen", takva kupnja zahtijeva kritički pristup

Rabljeni automobili

 Profimedia
Iako je primamljivo platiti više za auto koji "jedva da je vožen", takva kupnja zahtijeva kritički pristup

Potraga za rabljenim automobilom često vodi kupce prema vozilima s malom kilometražom, koja se naizgled čine kao savršen izbor. No, je li automobil s malo prijeđenih kilometara doista pouzdanija opcija? Iza privlačnih brojeva na brojaču kriju se iznenađujući rizici koje svaki kupac treba prepoznati.

Zašto niska kilometraža može biti zamka? Glavni razlog je jednostavan: automobili nisu osmišljeni da dugo miruju. Dok se preporučuje tražiti vozila koja godišnje pređu do 15.000 km (npr. auto iz 2015. s oko 150.000 km), preniska kilometraža može ukazivati na probleme vezane uz stajanje.

image

Rabljeni automobili

CROPIX

Tada gumene komponente poput brtvi, dijelova ovjesa ili cijevi za gorivo i kočnice propadaju ako se ne koriste. Bez redovitog "održavanja" vožnjom, guma postaje lomljiva i sklona pucanju. To može dovesti do curenja ulja, oštećenja ovjesa ili čak potpune obnove motora. Klima područja gdje se automobil nalazi dodatno pogoršava stanje, a u vrućim i suhim uvjetima gumene komponente propadaju brže – ponekad već nakon godinu dana neaktivnosti.

Automobil koji se rijetko vozi može imati nakupljen ugljik u motoru, što smanjuje snagu, povećava potrošnju goriva i ubrzava habanje pokretnih dijelova. Kratke vožnje također ne omogućuju motoru da dosegne radnu temperaturu, što pospješuje stvaranje naslaga.

image

Rabljeni automobili

Profimedia

Što se tiče hrđe čak i noviji automobili nisu imuni na tu pojavu, pogotovo u priobalnim područjima. Vlagu zadržanu u šasiji ili karoseriji tijekom dugog mirovanja teško je eliminirati bez redovite vožnje. To može rezultirati skrivenim oštećenjima koja se otkrivaju tek kasnije.

Obratite pozornost: ako prodavač ističe da je auto rijetko korišten i pripadao je nekome tko ga je vozio samo povremeno (priča o starijoj gospođi), to je znak za oprez. Takva vozila često imaju skrivene probleme poput zastoja u sustavu goriva ili oštećenja kočnica.

image

Rabljeni automobili

Profimedia

Što se tiče servisnih intervala oni moraju uključivati i vremenske rokove, ne samo kilometražu. Provjerite evidenciju održavanja: ako su ulje i filteri mijenjani svakih 6–12 mjeseci (bez obzira na kilometre), to je dobar znak.

I na koncu, automobili dugo izloženi vremenskim prilikama brže propadaju. Tražite dokaze da je vozilo bilo u garaži ili zaštićenom prostoru.

Savjeti za sigurnu kupnju:

Zahtijevajte potpunu servisnu povijest – ne samo broj zamijenjenih dijelova, već i vremensku učestalost održavanja.

Obratite se stručnjaku – mehaničar može otkriti habanje gumenih komponenti, tragove korozije ili probleme s motorom.

Testirajte auto u različitim uvjetima – provjerite kako se ponaša na autocesti, prilikom ubrzanja i kočenja.

Nemojte precjenjivati kilometražu – auto s više kilometara, ali redovito održavan, često je bolji izbor.

image

Rabljeni automobili, ilustracija

cropix

Zaključak: Niska kilometraža nije garancija kvalitete

Iako je primamljivo platiti više za auto koji "jedva da je vožen", takva kupnja zahtijeva kritički pristup. Temeljita provjera stanja gumenih dijelova, motora i karoserije te pažljiv pregled servisne dokumentacije ključni su koraci da izbjegnete skupi popravak. Pametnije je odabrati vozilo koje je redovito korišteno i održavano, čak i ako je na brojaču nešto više brojki.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
28. studeni 2025 00:27