servis

Kupujete rabljeni auto s malo kilometara? Razmislite ponovo jer to može biti zamka, evo i zašto

Iako je primamljivo platiti više za auto koji "jedva da je vožen", takva kupnja zahtijeva kritički pristup

Rabljeni automobili

 Profimedia

Potraga za rabljenim automobilom često vodi kupce prema vozilima s malom kilometražom, koja se naizgled čine kao savršen izbor. No, je li automobil s malo prijeđenih kilometara doista pouzdanija opcija? Iza privlačnih brojeva na brojaču kriju se iznenađujući rizici koje svaki kupac treba prepoznati.

Zašto niska kilometraža može biti zamka? Glavni razlog je jednostavan: automobili nisu osmišljeni da dugo miruju. Dok se preporučuje tražiti vozila koja godišnje pređu do 15.000 km (npr. auto iz 2015. s oko 150.000 km), preniska kilometraža može ukazivati na probleme vezane uz stajanje.

image

Rabljeni automobili

CROPIX

Tada gumene komponente poput brtvi, dijelova ovjesa ili cijevi za gorivo i kočnice propadaju ako se ne koriste. Bez redovitog "održavanja" vožnjom, guma postaje lomljiva i sklona pucanju. To može dovesti do curenja ulja, oštećenja ovjesa ili čak potpune obnove motora. Klima područja gdje se automobil nalazi dodatno pogoršava stanje, a u vrućim i suhim uvjetima gumene komponente propadaju brže – ponekad već nakon godinu dana neaktivnosti.

Automobil koji se rijetko vozi može imati nakupljen ugljik u motoru, što smanjuje snagu, povećava potrošnju goriva i ubrzava habanje pokretnih dijelova. Kratke vožnje također ne omogućuju motoru da dosegne radnu temperaturu, što pospješuje stvaranje naslaga.

image

Rabljeni automobili

Profimedia

Što se tiče hrđe čak i noviji automobili nisu imuni na tu pojavu, pogotovo u priobalnim područjima. Vlagu zadržanu u šasiji ili karoseriji tijekom dugog mirovanja teško je eliminirati bez redovite vožnje. To može rezultirati skrivenim oštećenjima koja se otkrivaju tek kasnije.

Obratite pozornost: ako prodavač ističe da je auto rijetko korišten i pripadao je nekome tko ga je vozio samo povremeno (priča o starijoj gospođi), to je znak za oprez. Takva vozila često imaju skrivene probleme poput zastoja u sustavu goriva ili oštećenja kočnica.

image

Rabljeni automobili

Profimedia

Što se tiče servisnih intervala oni moraju uključivati i vremenske rokove, ne samo kilometražu. Provjerite evidenciju održavanja: ako su ulje i filteri mijenjani svakih 6–12 mjeseci (bez obzira na kilometre), to je dobar znak.

I na koncu, automobili dugo izloženi vremenskim prilikama brže propadaju. Tražite dokaze da je vozilo bilo u garaži ili zaštićenom prostoru.

Savjeti za sigurnu kupnju:

Zahtijevajte potpunu servisnu povijest – ne samo broj zamijenjenih dijelova, već i vremensku učestalost održavanja.

Obratite se stručnjaku – mehaničar može otkriti habanje gumenih komponenti, tragove korozije ili probleme s motorom.

Testirajte auto u različitim uvjetima – provjerite kako se ponaša na autocesti, prilikom ubrzanja i kočenja.

Nemojte precjenjivati kilometražu – auto s više kilometara, ali redovito održavan, često je bolji izbor.

image

Rabljeni automobili, ilustracija

cropix

Zaključak: Niska kilometraža nije garancija kvalitete

Iako je primamljivo platiti više za auto koji "jedva da je vožen", takva kupnja zahtijeva kritički pristup. Temeljita provjera stanja gumenih dijelova, motora i karoserije te pažljiv pregled servisne dokumentacije ključni su koraci da izbjegnete skupi popravak. Pametnije je odabrati vozilo koje je redovito korišteno i održavano, čak i ako je na brojaču nešto više brojki.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Komentari (0)

Komentiraj

Ovaj članak još nema komentara
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalima društva HANZA MEDIA d.o.o. dopušteno je samo registriranim korisnicima.
Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu društva HANZA MEDIA d.o.o. te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona o elektroničkim medijima.
11. svibanj 2025 23:37