Volvo je službeno završio proizvodnju modela V90, posljednjeg velikog karavana marke koja je desetljećima bila sinonim za eleganciju, sigurnost i praktičnost u karavanskom segmentu. Posljednji primjerak, obojen u crnu boju i namijenjen Volvo Heritage Collectionu, proizveden je u tvornici u Torslandi, nedaleko od Göteborga, i bit će izložen u muzeju World of Volvo uz povijesne modele poput legendarnih serija 700 i 900.
Iako se odlazak V90-a naslućivao već godinama, sada je i službeno potvrđeno da Volvo više neće nuditi izravnog nasljednika. Time se švedska marka pod vlasništvom kineskog Geelyja praktično oprašta od karavana, karoserijskog oblika koji je desetljećima bio zaštitni znak brenda. Izvršni direktor Jim Rowan potvrdio je kako će se i manji V60 proizvoditi još neko vrijeme, no ni on neće dobiti novu generaciju. "SUV-ovi su promijenili igru. Viši položaj sjedenja i praktičnost jednostavno su preuzeli primat", izjavio je Rowan.
Kraj za V90 je simbol promjene prioriteta u automobilskoj industriji. Dok su karavani nekoć nudili idealan kompromis između luksuza i funkcionalnosti, danas su žrtve globalnog trenda SUV automobila. Volvo sada fokus prebacuje na električne modele, poput nadolazećeg ES90, koji će zamijeniti limuzinu S90. Taj model donosi petoro vrata i coupeovski profil, što ga svrstava bliže fastbacku nego klasičnoj limuzini.
Zanimljivo, Volvo je nedavno oživio i oznaku XC70, no sada kao SUV, a ne kao robusni karavan s povišenim ovjesom. Time je simbolično zatvoren krug, svi nekadašnji karavani iz Volvo portfelja postali su crossoveri ili električne alternative.
Odlazak V90-a svakako ide u prilog njemačkim konkurentima. Modeli poput BMW-a Serije 5 Touring, Audija A6 Avant i karavanske Mercedes-Benz E-klase ostaju čvrsto pozicionirani na tržištu. U Europi, gdje veliki karavani još uvijek imaju stabilnu bazu kupaca, njihova se popularnost održava upravo zahvaljujući toj trojci.
Iako SUV-ovi donose praktične prednosti, lakši ulazak, viši položaj sjedenja i veći prtljažnik, oni su teži, skuplji i manje učinkoviti. Klasični karavani poput V90-a bili su elegantna alternativa, no tržište je odlučilo drukčije. Volvo je svoj odlazak iz tog segmenta nazvao "dijelom globalnog ciklusa proizvodnje", što je birokratski način da se kaže: karavani se više ne prodaju dovoljno dobro da bi preživjeli.
Tako se završava priča o jednom od najplemenitijih automobila skandinavske povijesti, automobilu koji je, više od pola stoljeća, bio sinonim za razum, sigurnost i dizajnersku suzdržanost.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....