DRUGAČIJE MIŠLJENJE

Šef Volva proročanski: ‘Više nema povratka, svi novi automobili u Europi će od 2035. biti električni‘

Unatoč blagim korekcijama plana, predsjednik uprave tvrtke Hakan Samuelsson uvjeren je da budućnost ide samo u jednom smjeru

Električni auto na punjaču, ilustracija

 Profimedia
Unatoč blagim korekcijama plana, predsjednik uprave tvrtke Hakan Samuelsson uvjeren je da budućnost ide samo u jednom smjeru

Volvo je još 2021. godine hrabro najavio da će do kraja desetljeća postati potpuno električan brend. No, tržišna realnost brzo je pokazala da prijelaz na struju ne ide tempom kakav su Šveđani zamišljali. Obećanje je zato ublaženo: umjesto stopostotnog udjela, Volvo sada cilja da do 2030. čak 90 do 100 posto prodaje otpada na električne i plug-in hibridne modele.

Unatoč blagim korekcijama plana, predsjednik uprave tvrtke Hakan Samuelsson uvjeren je da budućnost ide samo u jednom smjeru. U razgovoru za Bloomberg poručio je kako je "industrija električna i da nema povratka unatrag". Dodao je i da će za desetak godina svi novi automobili biti električni, jeftiniji i dostupniji široj publici, premda će tranzicija u nekim regijama ići sporije.

image

Hakan Samuelsson, Izvršni direktor Volva

Volvo

Takva izjava zvuči optimistično kada se pogledaju brojke. U prvih osam mjeseci 2025. Volvo je prodao nešto više od 90 tisuća električnih vozila, čak 24 posto manje nego lani. Plug-in hibridi pali su za jedan posto, dok je prodaja klasičnih benzinskih i blagih hibrida smanjena sedam posto. Ukupna isporuka vozila pala je za 10 posto.

Samuelsson ipak vjeruje da će pravi odgovor biti nova generacija plug-in hibrida, koje opisuje kao "električne aute s rezervnim motorom". Time najavljuje modele s većim baterijama i mogućnošću dulje vožnje na struju, ali i sigurnosti benzinskog agregata za dulja putovanja. Takav koncept Geely, vlasnik Volva, već razvija kroz suradnju s Renaultom.

image

Električni Volvo EX90

Volvo

Njegova vizija ne ostavlja mnogo prostora tradicionalnim proizvođačima. Prema Samuelssonu, automobilska industrija prolazi kroz restrukturiranje: neki će se prilagoditi i preživjeti, a drugi nestati. U toj budućnosti ključnu ulogu vidi za "dvije ili tri vrlo snažne kineske marke" koje će dominirati globalnim tržištem.

No, ne misle svi isto. BMW otvoreno odbija ideju potpunog napuštanja motora s unutarnjim izgaranjem do 2035., a Mercedes upozorava da bi europsko tržište moglo "kolabirati" ako zabrana stupi na snagu bez odgode. Skeptične su i marke poput Audija i Porschea, koje tvrde da bi potpuna elektrifikacija već za deset godina bila preuranjena.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
27. studeni 2025 01:23