Najavili smo ga još u studenom 2022., kada je Volvo pustio u javnost prve fotografije velikog električnog SUV automobila luksuzne klase, a nakon podulje stanke EX90 konačno je, nakon američkih i zapadnoeuropskih, stigao i na hrvatske ceste. Dugačak preko pet metara, limuzinski širok i košarkaški visok gotovo dva metra uživo se doima impresivnim i skupocjenim, a već i cijena osnovnog modela od 100.000 eura govori da je riječ o automobilu za odlikaše sklone električnom pogonu.
Zato će i biti rijedak na našim cestama, poput njegovih konkurenata - Mercedesa EQE SUV, Audija Q8 e-tron, Tesle X, Kije EV9... Postavljen na modularnu platformu SPA 2 osovinskog razmaka gotovo tri metra, Volvo se ima čime suprotstaviti konkurenciji, od dosega i performansi do komforne unutrašnjosti sa sedam sjedala, koja u minimalističkom okruženju nudi fantastično profinjen ambijent i vrhunski digitalni doživljaj.
S pogonske strane, stvoreni su i kvalitetni preduvjeti za vožnje i na dulje relacije - baterija kapaciteta 111 kWh (netto 107) prema WLTP ciklusu sposobna je u osnovnoj verziji Twin (408 KS i 770 Nm) ostvariti prosječan doseg od 616 kilometara, odnosno čak 764 kilometra gradom. Moćnija Twin Performance (614 KS i čak 910 Nm) ima zanemarivo manji doseg od 614, odnosno 761 kilometra.
Tvornica pritom navodi prosječnu potrošnju (WLTP) osnovne verzije od 20,7 kWh, te jače od 20,8 kWh/100 km. Unatoč masi od 2,8 tona, ubrzanja su brutalna i sa samo 5,9, odnosno 4,9 sekundi ulaze u kategoriju najsnažnijih sportskih osobnih automobila.
U tako velikom i visokom automobilu salonskog ambijenta vozački adrenalin buja na poseban način. Jasno, obje verzije serijski imaju 4x4 pogon, pa mirnoća auta i pri ekstremnim ubrzanjima nije upitna. Najveća brzina, međutim, prema već poznatom standardu Volva ograničena je na 180 km/h. Dovoljno.
Veliki Volvo na struju, unatoč gabaritima i masi elegantno i crkvenom tišinom klizi cestom, a oboružani velikom snagom i momentom, na otvorenoj cesti s lakoćom smo ulazili u pretjecanja, a u gradu sportski brzo prestrojavali. Na probnoj ruti trošili smo korektnih 27 kWh/100 km.
O luksuznom ambijentu minimalističkog interijera u kojem su gotovo sve kontrole prebačene na dodirni zaslon, pa čak i namještanje retrovizora, suvišno je trošiti riječi. Baš sve, od finih materijala i minuciozno dizajniranih detalja do velike prostranosti i fenomenalnog zvuka HiFi sustava Bowers & Wilkins, ostavlja prvoklasan dojam.
Sigurnost se, naravno, piše velikim slovima, a baš za ovaj Volvo švedski inženjeri nam tvrde da je najsigurniji u povijesti tvrtke. Sustav nazvan Sigurnosni štit čini cijela vojska senzora, radara, kamera i lidara. Povrh svega, EX90 je ovih dana na salonu u New Yorku ovjenčan Svjetskom titulom najimpresivnijeg novog luksuznog električnog automobila. Zasluženo, rekli bismo.
Ukratko
Osnovni Twin Plus (408 KS) košta 99.179 eura, snažniji Twin Ultra (516 KS) starta na 104.498 eura, dok top verzija Twin Performance Ultra (516 KS) košta 109.342 eura
Volvo je pozamašan SUV: dugačak je 5,04 metra, širok 1,96 i visok 1,91 metar, a koristi platformu SPA 2 (Scalable Product Architecture) osovinskog razmaka 2,99 metra
Sve kontrole koncentrirane su na velikom dodirnom zaslonu, a ručica izbornika pogona smještena je odmah iza volana
Dojmljiv švedski SUV na struju proizvodi se u Charlestonu (SAD), a konkurenti su mu Mercedes EQE SUV, Audi Q8 e-tron, BMW iX, Kia EV9, Tesla X...
Električna krstarica teška 2,8 tona vozi se lagano i elegantno, bez osjećaja tolike mase na volanu
Velika, a minimalistički uređena unutrašnjost ima sedam sjedala, a električni sustav 400V prihvaća snagu DC punjenja baterije od 111 kWh do 250 kW
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....