i dalje na čekanju

‘Kralj auto baterija‘ priznao: ‘Solid state baterije trenutno ne rade dovoljno dobro, ovo su problemi‘

U intervjuu za Financial Times, Robin Zeng, šef CATL-a, imao je ne baš laskave riječi o solid-state baterijama

Solid state baterije

U intervjuu za Financial Times, Robin Zeng, šef CATL-a, imao je ne baš laskave riječi o solid-state baterijama

CATL je kralj baterija za električne automobile i već više od desetljeća razvija vlastitu verziju baterije u čvrstom stanju. Međutim, kineska tvrtka izaziva sumnje u vezi s ovom tehnologijom koja bi trebala biti budućnost automobilske industrije. Već nekoliko godina pričamo o solid state baterijama jer nam stručnjaci i proizvođači govore da su one budućnost koja će pokretati električna vozila.

Ove su baterije, a priori, predodređene za popularizaciju ove vrste vozila, jer obećavaju povećanje dosega iznad četveroznamenkaste vrijednosti (više od 1000 km), nude veću gustoću energije i sigurnije su.

image

CATL tvornica

AFP

Gotovo svi brendovi već dugo razvijaju ovu vrstu baterija. Ove baterije zamjenjuju tekući elektrolit odgovoran za transport iona između anode i katode krutim elektrolitom. Neki od ovih brendova već izvještavaju da su u fazi testiranja i da će ih uskoro lansirati u proizvodnju. Međutim, CATL je otvorio hladan tuš na ovaj sektor.

I ne govorimo o bilo kojem proizvođaču: izvršni direktor najvećeg svjetskog proizvođača baterija za električne automobile, s 37-postotnim udjelom na globalnom tržištu, sada kaže da ove baterije u čvrstom stanju nisu ni praktične ni sigurne. U intervjuu za Financial Times, Robin Zeng, šef CATL-a, imao je ne baš laskave riječi o solid-state baterijama. I to unatoč činjenici da Kinezi razvijaju vlastite baterije već više od desetljeća, ali možda je to potez kako bismo usmjerili našu pozornost na tehnologiju koja ima šanse postati stvarnost u kratkom roku.

image

Solid-state baterije (ilustracija)

Što se tiče solid state baterija, Zeng je tvrdio da one još uvijek "ne rade dovoljno dobro, nedostaje im izdržljivosti i još uvijek imaju sigurnosnih problema." Ukratko, izjava koja je protivna svemu što nam je rečeno o ovoj vrsti baterija.

„U potpunosti podržavamo solid state baterije, u njih ulažemo već 10 godina. Gotovo svaki mjesec pratim razvojne programere, tako da sam svjestan svog napretka, a nekako i dalje imamo te prepreke.“

Za Zenga, baterije u čvrstom stanju mogle bi biti održivije kada bi se čisti litijev metal koristio za anodnu elektrodu (negativni "-" dio baterije), ali to bi zahtijevalo kombiniranje materijala pod visokim tlakom. Dakle, iako je prijenos iona kroz čvrsti elektrolit vrlo dobar, postoje određeni problemi s prekomjernim tlakom.

image

Solid-state baterije

Ako litij reagira s vlagom u zraku kada pukne kućište baterije, na primjer u slučaju nesreće, to bi moglo predstavljati ozbiljne sigurnosne probleme. Nadalje, širenje i rastezanje litija tijekom punjenja i pražnjenja oštećuje bateriju i smanjuje njezin vijek trajanja. Stoga ih izvršni direktor CATL-a ne smatra održivima za komercijalizaciju, barem ne kratkoročno, već za nekoliko godina, možda čak i desetljeće. Međurješenje o kojem smo ranije govorili? Polukrute baterije.

U CATL-ovom slučaju, radi se o rješenju koje koristi natrijeve ione, što udvostručuje domet u usporedbi s trenutnim litijevim baterijama, značajno smanjujući težinu i troškove baterije. Kineska tvrtka već ima prototipove u proizvodnji. NIO i SAIC također napreduju s ovom vrstom baterija, iako s različitim kemijskim sastavima. Što se tiče baterija u čvrstom stanju, Changan je obećao da će ove godine započeti s testiranjem prototipova i započeti masovnu proizvodnju do 2027. godine.

image

CATL punjač

AFP

Dvojac Stellantis/Factorial imat će demonstracijsku flotu već sljedeće godine, Mercedes-Benz i BMW ih već testiraju i ciljaju na 2030., japanske tvrtke Toyota i Nissan na 2028. I tako dugi popis, trenutno predvođen SAIC-om, koji planira započeti masovnu proizvodnju ovih vrsta baterija do 2026. Vidjet ćemo kako će to učiniti, jer obećavaju da će u početku biti sve samo ne jeftine.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Komentari (0)

Komentiraj

Ovaj članak još nema komentara
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalima društva HANZA MEDIA d.o.o. dopušteno je samo registriranim korisnicima.
Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu društva HANZA MEDIA d.o.o. te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona o elektroničkim medijima.
06. srpanj 2025 16:31