Godinama je Mercedes-Benz bio među najglasnijim zagovornicima potpune digitalizacije interijera. Veliki zasloni, minimalizam i gotovo potpuni izostanak klasičnih tipki činili su zaštitni znak novije generacije modela s trokrakom zvijezdom. No, trend se okreće. Na iznenađenje mnogih, sada je Mercedes najavio povratak fizičkih tipki i prekidača, i to ne samo u budućim, već i u postojećim modelima.
Razlog ovog zaokreta je jednostavan - mišljenje kupaca. "Naše analize pokazuju da su fizičke tipke bolje", izjavio je Mercedesov šef softverskog odjela Magnus Östberg za britanski Autocar. Istraživanja korisnika otkrivaju da kupci u određenim dobnim i korisničkim skupinama i dalje cijene neposrednu, taktilnu kontrolu. Posebno kod funkcija koje se često koriste, poput podešavanja glasnoće, klimatizacije ili načina vožnje, klasični gumbi i kotačići pokazuju se praktičnijima i bržima od dodira po ekranu.
Prvi modeli koji vraćaju tipke, barem na volan, su električni GLC i CLA Shooting Brake. Dobit će novorazvijen upravljač s prekidačima, kotačićima i tipkama, a on bi trebao trebao bi postupno postati standard u svim modelima. Već krajem godine bit će uveden i u obnovljenu CLA limuzinu. Mercedes ističe kako je riječ o "najjednostavnijem i najisplativijem načinu" da se dodatna fizička kontrola implementira u postojeća vozila, bez odustajanja od digitalnog temelja MBUX sustava.
Zanimljivo je da će se strategija razlikovati ovisno o tržištu. Dok europski kupci pokazuju jasnu sklonost prema tipkama i prekidačima, u Aziji su popularnije dodirne i glasovne komande. Östberg pritom napominje da će povratak tipki biti izraženiji u većim vozilima, osobito SUV-ovima, jer oni nude više prostora za njihovu integraciju, a i njihovi kupci "puno više inzistiraju na taktilnom iskustvu".
Zaokret dolazi u trenutku kada Mercedes istovremeno predstavlja i svoj najveći zaslon dosad, MBUX Hyperscreen u novom GLC-u, dijagonale čak 99,3 centimetra, koji se proteže preko cijele širine armature. No, kako je naglasio dizajnerski šef Gordon Wagener na IAA sajmu u Münchenu: "Zasloni su dosegli granicu, veći od ovoga teško da mogu postati."
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....