Nakon dužeg iščekivanja i digitalnih najava, nova Lancia Ypsilon HF konačno je službeno predstavljena na stazi Balocco u Italiji. Riječ je o najbržoj, najsnažnijoj i najskupljoj verziji nekadašnje gradske ikone, koja sada ima zadatak oživjeti sportski duh brenda u elektrificiranom svijetu. No istovremeno s njom, talijanska marka plasirala je i znatno skromniju izvedbu, vizualno gotovo identičnu, ali bez ijedne konkretne mehaničke dorade.
Lancia je, dakle, paralelno predstavila dvije nove izvedbe Ypsilona. Prva je "pravi" Ypsilon HF, s pogonom, ovjesom i kočnicama donekle doraslim oznaci koja ima duboke korijene u sportskim modelima marke. Druga, nazvana jednostavno HF Line, cilja kupce koji žele sportski izgled, ali nemaju potrebu za ozbiljnim performansama. Ona je dostupna i kao hibrid i kao električna verzija, ali bez ijedne tehničke promjene u odnosu na standardni model.
Za pogon Ypsilona HF brine se nalazi se jedan snažni elektromotor koji razvija 280 KS i 345 Nm. Snaga se prenosi na prednje kotače putem Torsen diferencijala s ograničenim proklizavanjem, što osigurava optimalan prijenos momenta u zavojima i pri ubrzanju. Do stotke stiže za 5,6 sekundi, dok je maksimalna brzina ograničena na 180 km/h, što je skromna brojka s obzirom na snagu, ali u skladu s onime što se očekuje od sličnih električnih auta.
Baterija kapaciteta 54 kWh omogućuje doseg do 370 kilometara prema WLTP ciklusu, što je skromna, ali realno, ne previše loša vrijednost za vozilo ove klase i snage.
No snaga nije sve. Podvozje je temeljito dorađeno. Ovjes je tvrđi, geometrija izmijenjena, a karoserija spuštena za 20 mm u odnosu na standardni Ypsilon. Trag kotača proširen je za 30 mm sprijeda i straga, a kočioni sustav dolazi iz Alcona, s četveroklipnim monoblok čeljustima i diskovima promjera 355 mm sprijeda.
S obzirom na to da se Lancia godinama povlačila s većine europskih tržišta, a Ypsilon je preživljavao isključivo kao gradski model u Italiji, povratak oznake HF, pa čak i u električnom autu, nosi više simbolike nego ikad prije. Ovo je pokušaj Stellantisa da oživi sportski DNK marke koja je nekada dominirala rally scenom.
Za one koji žele izgled HF modela bez stvarne brzine, HF Line nudi sportski bodykit, agresivniji odbojnike i atraktivne naplatke, ali ispod lima sve ostaje poznato.
Ypsilon HF u europske salone stiže nakon ljeta, dok je HF Line već dostupan za narudžbu. U Italiji, potpuno električni HF starta s cijenom od 39.200 eura, što ga čini najskupljim Ypsilonom u povijesti. HF Line, s druge strane, u hibridnoj izvedbi sa 145 KS kreće od 22.450 eura.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....