Kupci novih automobila u SAD-u su 2025. godine malo zadovoljniji svojim vozilima nego godinu ranije, pokazuje najnovije izdanje J.D. Powerove Initial Quality Study. No nitko nije sretniji od vlasnika Lexusa i Nissana, koji su zauzeli prva mjesta u svojim klasama: Lexus među premium markama, a Nissan među onima za šire mase.
U ovogodišnje istraživanje uključeno je više od 92.000 vlasnika i korisnika leasinga automobila u prva tri mjeseca korištenja. Svaki je ispitanik odgovorio na 227 pitanja u 10 kategorija, od infotainmenta, sjedala i klima-uređaja, do vanjštine, pogona i vozačkog dojma.
Prosjek industrije iznosi 192 problema na 100 vozila, što je lagani pomak u odnosu na lanjskih 194. Međutim, premium marke ostvarile su znatno bolje rezultate, 203 u odnosu na 230 iz 2024., pri čemu J.D. Power naglašava da je Tesla najviše pridonijela poboljšanju.
Lexus je ukupno zauzeo prvo mjesto s rezultatom od 166 problema na 100 vozila. Slijede Nissan (169), Hyundai (173), Jaguar (175) i Chevrolet (178). S druge strane ljestvice našli su se Rivian (274), Audi (269), Volvo (258), a Tesla je, iako napredovala, ostala na 200 problema po 100 vozila.
Pročitajte više na: https://autostart.24sata.hr/novosti/istrazivanje-kvalitete-evo-koje-su-marke-u-najbolje-i-najgore-9860 - autostart.24sata.hr
Kao i svake godine, J.D. Power donosi i pregled najboljih vozila po klasama. Porsche 911 dominira sa samo 116 prijavljenih problema na 100 vozila, što ga čini najboljim proizvodom ove godine. Među kompaktima briljirao je Nissan Sentra, dok su u SUV segmentima najbolje ocjene dobili Buick Encore GX, Acura RDX i Chevrolet Blazer.Najveći izvor frustracija za vozače i dalje su infotainment sustavi. Polovica svih prijavljenih problema odnosi se upravo na njih, uključujući nepraktične menije za jednostavne funkcije poput klima uređaja ili otvaranja pretinca za rukavice. Frank Hanley iz J.D. Powera navodi da “vizualno atraktivni dodirni zasloni sve češće izazivaju nelagodu u svakodnevnoj uporabi” te sugerira povratak fizičkim tipkama za osnovne funkcije.
Zanimljivo, sve više prigovora odnosi se i na – držače za čaše. Rastuća popularnost višekratnih boca dovela je do toga da mnogi vozači ne mogu sigurno smjestiti svoje spremnike za piće, što rezultira nezgodama tijekom vožnje. Premda trivijalno, J.D. Power takve dizajnerske manjkavosti smatra važnim signalom za proizvođače.
S obzirom na vrstu pogona, plug-in hibridi imaju najviše prijavljenih problema – 237, dok su električna vozila na 212, a benzinci s prosjekom 184 ostaju najpouzdaniji. I ovdje je Tesla imala znatan utjecaj, njen napredak u kvaliteti poboljšao je prosjek električnih vozila.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....