"Tourbillon je prvi potpuno novi Bugatti u posljednjih 20 godina, a od početka do kraja razvijen je kod nas u Hrvatskoj," otkrio nam je Mate Rimac, glavni izvršni direktor tvrtke Bugatti Rimac, na lanjskom predstavljanju novog hiperauta u bivšem ljetnikovcu osnivača Ettorea Bugattija, a današnjoj tvornici, u francuskom Molsheimu nedaleko Strasbourga. "Jako sam emotivan, jer je riječ o automobilu koji je u cijelosti razvijen u Hrvatskoj", nije skrivao oduševljenje Rimac.
S početnom cijenom od 3,8 milijuna eura bez poreza i dodatne opreme, ovaj hiperautomobil iz Svete Nedjelje predstavlja kolosalnu investiciju koja će biti proizvedena u samo 250 primjeraka.
Na konferenciji časopisa Automobilwoche, Rimac je komentirao trenutnu situaciju s planiranim isporukama: "Moram vas razočarati: nemamo više niti jedan slobodan Tourbillon za prodaju. Svi imaju svoje kupce. I to čak prije prve isporuke".
Istovremeno je napomenuo da kupci ove klase žele motore s unutarnjim izgaranjem te da Bugatti namjerava proizvoditi 80 Tourbillona godišnje. Proizvodnja bi trebala završiti 2029. godine.
Ovaj uspjeh treba promatrati u svjetlu dva moderna Bugattija. Primjerice, Veyron je proizveden u ograničenoj seriji od 450 jedinica, a njegova prodaja trajala je gotovo cijelo desetljeće. Lansiran 2005. godine, postupno je pronalazio kupce sve dok posljednji primjerak nije prodan 2014. godine. Njegova proizvodnja je dakle trajala otprilike deset godina.
S druge strane, Bugatti Chiron je bio ograničen na 500 primjeraka i rasprodao se znatno brže. Prve isporuke započele su 2017. godine, a narudžbe su gotovo u potpunosti rezervirane u roku od otprilike pet godina, pri čemu je znatan dio (oko 200 jedinica) rezerviran čak i prije prve isporuke.
Tourbillon je plug-in hibrid pokretan sasvim novim 8,3-litrenim atmosferskim V16 od ravno 1000 KS i trima elektromotorima od daljnjih 800 KS, što sve zajedno čini čak 1800 KS.
Osim V16, Tourbillon pokreću tri elektromotora – dva na prednjoj i jedan na stražnjoj osovini – s ukupno 800 KS. Arhitektura je, dakako, 800 volti, kao i Neverina, a posljednja generacija baterija s uljnim hlađenjem prihvati za hyperauto priličnih 25 kWh, što je prema standardu WLTP dovoljno da dvije tone težak dvosjed samo na struju prevali više od 60 kilometara. Četiri su paketa baterija ugrađena u središnji tunel, a još dva iza leđa vozača i suvozača i strukturni su dio monocoquea od ugljičnih vlakana.
Podjednako težak, Tourbillon je sa dodatnih 300 KS i trima elektromotorima osjetno brži od Chirona. Do stotke stiže za točno dvije sekunde (Chiron za 2,4 sekunde), do 200 km/h za manje od 5 sekundi (6,1 sekunda), do 300 km/h za manje od 10 sekundi (13,1 sekunda), a do 400 km/h za manje od 25 sekundi (32,6 sekundi). Viša je, dakako, i krajnja brzina od 445 km/h (Chiron 420 km/h).
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....