Izvrsnu izvedbu i koncepciju nisu mu mogli poreći ni čelnici najljuće konkurencije, ali sve je bilo pomalo u sjeni paprene cijene. Došlo je vrijeme za prvo zatezanje bora te treba odmah utješiti one koji su proteklih godina skupo platili taj kvalitetni i profinjeni kompakt. Nakon što je na tržište došao redizajnirani model, vlasnici dosad aktualnog neće imati dojam da im je auto naglo ostario te izgubio na vrijednosti.
Promjene ispod lima
Novosti, koje smo upoznali na predstavljanju u Veneciji, na prvi su pogled gotovo neuočljive, a ipak najvažniji Mazdin model bitno je poboljšan. Prednji farovi s elementima od svjetlećih dioda za četvrtinu su učinkovitiji te preciznije slijede okretanje volana. Maska je veća i elegantnija, a u povećane bočne otvore za zrak ugrađene su okrugle maglenke, umjesto romboidnih. Bočni su retrovizori povećani te je ispravljena jedna od rijetkih mana dosadašnjeg modela, a siluetu ukrašavaju atraktivniji naplaci te izraženiji spojleri sprijeda i straga.
Time je osnovnoj izvedbi koeficijent otpora zraka smanjen sa 0,30 na 0,29, a limuzinskoj sa 0,28 na 0,27. To je prvi važan doprinos poboljšanju performansi i štedljivosti. Nova su i stražnja svjetla te redizajnirani branik. Unutrašnjost je decentno dorađena. Novi je višefunkcijski displej na središnjoj konzoli, kromirani obrub instrumenata i podnožja mjenjača je sjajniji, a dorađena je i grafika instrumenata. I sjedala su ugodnije oblikovana.
Važnije su promjene ispod lima, a japanski su stručnjaci pošteno odradili posao. Podvozje je ojačano uzdužnim i poprečnim ojačanjima od visokočvrstog čelika, što poboljšava dinamiku vožnje i povećava sigurnost. Ovjes je kompaktniji i konkretniji, a unaprijeđen elektrohidraulički servouređaj poboljšava osjećaj upravljanja. I dosad je Mazdu 3 bilo lijepo voziti, a sada je sve za nijansu bolje.
Najvažniji turbodizelaš
Premda je najavljena potpuno nova generacija benzinaca i dizelaša Skyactive, zasad su samo fino dorađeni postojeći motori. Osnovnom benzincu 1.6 sa 105 KS potrošnja je smanjena sa 6,5 na 6,4 litre, a dvolitrenom s izravnim ubrizgavanjem 2.0 DISI sa 6,8 na 6,7 litara. Tržišno najvažniji turbodizelaš 1.6 sa 115 KS troši samo 4,3 litre. Uz to je vožnja ugodnija, čemu pridonosi i nešto niža razina buke. Dobro je što uz sva poboljšanja neće biti poskupljenja, pa cijene više neće biti paprene.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....