Ljubitelji jedinstvenog AMG-ova zvuka uskoro bi mogli ostati bez nekoliko omiljenih modela. Razlog ovoga puta nije tržište ni EU birokracija već nova međunarodna regulativa UN-R51.03, koju je donijela Ekonomska komisija Ujedinjenih naroda za Europu (UNECE). Od 1. srpnja 2026. godine na snagu stupa stroža direktiva koja propisuje koliko automobili smiju biti glasni u vožnji i pri ubrzavanju. Posljedica - mnogi sportski modeli s prepoznatljivim AMG-ovim zvukom postat će jednostavno previše bućni.
Prema internom dopisu koji je procurio u javnost, Mercedes-AMG je već obavijestio svoje prodavatelje i zastupnike o skorom ukidanju nekoliko modela. Njemački Portal Elektroauto-News prenosi da će C 43, GLC 43 i GLA 35 prestati izlaziti iz proizvodnih pogona u veljači 2026. godine, dok će plug-in hibridi C 63 S E Performance i GLC 63 S E Performance biti ukinuti u svibnju 2026. Jedini koji zasad ostaje u ponudi je GLA 45 S 4Matic+, barem do daljnjega. Zanimljivo je da se kod svih ovih modelima ne radi o karakterističnim AMG-ovim V8 motorima već o modelima s četiri cilindra.
U internom dopisu prodavateljima stoji upozorenje da više ne primaju narudžbe za navedene modele nakon isteka roka proizvodnje. Iako Mercedes-AMG službeno nije potvrdio detalje, iz tvrtke su tek kratko poručili da se "ne upuštaju u spekulacije o portfelju modela". To, naravno, zvuči više kao potvrda nego kao demanti.
Nova regulativa UN-R51.03 mjeri buku automobila ne samo u mirovanju, nego i tijekom ubrzavanja i pri različitim brzinama. Time se želi ograničiti utjecaj cestovne buke u urbanim sredinama, ali za sportske automobile koji se oslanjaju na emocionalni doživljaj motora to znači kraj jedne ere i prilično je izvjesno da bi mogli biti pogođeni i mnogi drugi proizvođači osim Mercedes-Benza.
AMG, sinonim za glasne motore i sirovu snagu, sada mora redefinirati svoju pristup. U Affalterbachu tvrde da će unatoč svemu ostati sportski, samo tiši. Tvrtka najavljuje „najopsežniju ofenzivu proizvoda u svojoj povijesti“, a smjer u kojem ide već je nagovijestila konceptom AMG GT XX, električnim superautomobilom koji razvija više od 1360 KS.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....