
Mercedes-AMG predstavio je GT XX koncept, radikalnu viziju električnog superautomobila koji će se već sljedeće godine pretvoriti u serijski model. Ova zvijer s četverim vratima ima električni pogon s tri aksijalna motora i razvija 1360 KS, što bi je trebalo učiniti jednom od najsnažnijih električnih limuzina ikada.
GT XX napušta konvencionalni izgled svojih prethodnika u korist dramatičnog, futurističkog dizajna koji nas pomalo podsjeća na Ferrari. Sprijeda dominira golema maska koja se proteže čitavom širinom vozila. U nju su integrirana i pomoćna svjetla, dok se iznad nalaze glavni farovi i poklopac motora s otvorima za zrak. Aerodinamička rješenja uključuju i aktivni stražnji spojler te funkcionalni karbonski difuzor. Stražnja svjetla neodoljivo podsjećaju na klasična Ferrarijeva.
Pogonski sustav sastoji se od tri YASA aksijalna motora: jednog sprijeda i dva straga, što omogućuje potpuno varijabilni pogon na sve kotače. Snaga iznosi 1360 KS, dok maksimalna brzina premašuje 360 km/h. Baterija visokih performansi temelji se na NCMA kemiji s anodama koje sadrže silikon, postižući gustoću energije od 300 Wh/kg. Zahvaljujući hlađenju svake ćelije posebno, baterija zadržava optimalnu temperaturu čak i pri ekstremnim opterećenjima.
Mercedes navodi da je vozilo sposobno u samo pet minuta nadopuniti do 400 kilometara dosega, zahvaljujući punjenju snagom većom od 850 kW. Iako trenutačno ne postoji infrastruktura koja podržava tako visoku snagu punjenja, Mercedes razvija posebne punjače u suradnji s tvrtkom Alpitronic, s ciljem drastičnog skraćivanja vremena punjenja u budućnosti.
Kabina je radikalno minimalistička, inspirirana trkaćim simulatorima i automobilskim sportom. U njoj se nalazi digitalna instrumentna ploča od 10,25 inča i infotainment zaslon od 14 inča, dok je upravljač inspiriran onim iz modela AMG One. Interijer je ispunjen karbonskim površinama, a tu su i školjkasta sjedala i narančaste cijevi koje bi trebale simbolizirati kablove visokonaponskog sustava električnog auta. Obloge su izrađene od 100 posto recikliranih materijala.
Stražnji dio auta uključuje aktivnu zračnu kočnicu i MBUX Fluid Light Panel između svjetala s više od 700 LED-ica, koji omogućuje prikaz tekstualnih i animiranih poruka. U prednjim svjetlima nalaze se zvučnici koji emitiraju sintetički zvuk vožnje, a sve s ciljem stvaranja dojma snažnog motora i "emocionalnog angažmana vozača".
GT XX koncept temelji se na novoj AMG.EA platformi izrađenoj od aluminija, čelika i kompozitnih vlakana, optimiziranoj za nisku masu i visoku krutost. Baterija je centralno postavljena radi bolje sigurnosti i raspodjele mase.
Ovo nije samo dizajnerska studija, već konkretna najava serijskog modela koji će zadržati velik dio ovih tehničkih i estetskih rješenja, a koji stiže iduće godine.
Komentari
0