Kupci odlučuju

Mercedes mijenja planove: Najjeftiniji model neće ugasiti dogodine, ostaje mnogo duže od planiranog

Prvotni plan je bio da nakon 2026. A-klasa odlazi u povijest. No snažna potražnja, posebno u Europi, promijenila je odluku

2023. Mercedes A-Klasa

Prvotni plan je bio da nakon 2026. A-klasa odlazi u povijest. No snažna potražnja, posebno u Europi, promijenila je odluku

Unatoč najavama o ukidanju, Mercedesova A-klasa još nekoliko godina neće napustiti scenu. Popularnost ovog modela na europskom tržištu natjerala je proizvođača da produži proizvodnju sve do 2028., no kada dođe kraj to će definitivno biti posljednja generacija ovog modela.

Prvotni plan je bio da nakon 2026. A-klasa odlazi u povijest. No snažna potražnja, posebno u Europi, promijenila je odluku. Mercedes je potvrdio da će A-klasa u hatchback i limuzinskoj verziji ostati u ponudi još najmanje dvije godine. Nakon toga ulogu početnog modela preuzima novi CLA.

image

2023. Mercedes A-Klasa

Produžetak proizvodnje znači i logističke promjene. Od 2026. do 2028. A-klasa će se proizvoditi u Kecskemétu u Mađarskoj, dok će se u tvornici u Rastattu osloboditi kapaciteti za nove kompaktne modele na MMA platformi. Prvi među njima, novi CLA, već je na tržištu i doživio je odličan start, pa je dodana i treća smjena u proizvodnji. Za sada ovaj auto dolazi u električnoj izvedbi, a uskoro stižu i varijante s motorima s unutarnjim izgaranjem te Shooting Brake. U pripremi su i novi GLA i GLB, dok posebnu pažnju izaziva “baby G-klasa”, mali terenac koji će zadržati off-road karakter, ali neće dijeliti MMA arhitekturu.

Trenutna A-klasa (W177) predstavljena je 2018., a facelift je stigao 2022. Ako potraje do 2028., provest će punih deset godina na tržištu, što je rijetkost u današnjoj autoindustriji. Da bi ostala konkurentna modelima poput BMW-a Serije 1 i Audija A3, očekuje se još jedan redizajn.

image

2023. Mercedes A-Klasa

Dok A-klasa dobiva novu priliku, B-klasa definitivno odlazi. Mercedes je potvrdio kraj proizvodnje ovog monovolumena iduće godine, što je u skladu sa strategijom smanjenja kompaktne ponude sa sedam na četiri modela.

Prema podacima Dataforcea, u prvih pet mjeseci ove godine A-klasa je u Europi prodana u 27.772 primjerka, 15 posto manje nego lani, ali i dalje dovoljno da opravda ostanak. B-klasa, s druge strane, bilježi samo 5.997 registracija, što jasno pokazuje kako tržište okreće leđa premium monovolumenima.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
07. prosinac 2025 04:05