Iako je posljednji Mitsubishi Lancer Evolution sišao s proizvodnih traka još 2016. godine, strast prema tom legendarnom imenu očito nije nestala. Unatoč godinama šutnje i orijentaciji tvrtke prema SUV-ovima i "profitabilnijim modelima", unutar Mitsubishija i dalje postoji želja da se ikona relija vrati.
Na nedavnom Japan Mobility Showu, japanski proizvođač predstavio je niz koncepata poput trorednog SUV-a Elevance, no sportski model nije bio dio programa. Međutim, inženjer Kaoru Sawase, jedan od ključnih ljudi iza Mitsubishijevog poznatog sustava pogona na sve kotače S-AWC, otkrio je u razgovoru za australski portal Drive da "san o novom Lanceru Evolutionu i dalje živi". "To je moj osobni san", rekao je Sawase, dodajući da tvrtka raspolaže nizom tehnologija koje bi mogle poslužiti kao temelj za povratak tog imena.
U kontekstu današnjih trendova, budući Evo gotovo sigurno bi bio elektrificiran. Sawase je naglasio da razumije važnost elektrifikacije za dinamičke performanse vozila, što ukazuje na mogućnost plug-in hibridnog pogona ili potpuno novog hibridnog sustava temeljenog na iskustvu stečenom s Outlanderom PHEV. Taj model već koristi kombinaciju benzinskog motora i dva elektromotora s ukupno 306 KS, dok koncept Elevance ide i korak dalje s četiri elektromotora i motorom koji koristi ugljično neutralna goriva. Ako bi se iz tog sustava izvuklo više snage i prilagodilo ga sportskom profilu, Mitsubishi bi mogao ponuditi Evo kakav se dosad nije vidio.
Najveća prepreka za povratak slavne oznake nije tehnologija, nego poslovna opravdanost. Klasični Lancer na kojem je Evo bio utemeljen više se ne proizvodi, a razvoj potpuno novog modela zahtijevao bi suradnju s partnerima iz Renault-Nissan saveza.
U međuvremenu, ime Ralliart ponovno je aktivno, ali zasad uglavnom u kozmetičkom smislu. Sawase je potvrdio da se razmatraju širi planovi, no još nije spreman otkriti pojedinosti. Ipak, ljubitelji marke ne gube nadu: digitalni dizajneri i entuzijasti diljem svijeta i dalje stvaraju vizije "Evo XI" modela, a interes javnosti pokazuje da tržište za sportski Mitsubishi još postoji.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....