"Autoindustriji prijeti nova kriza" - ovako glasi rezime istraživanja kineskog Sveučilišta East China Normal u Šangaju i švedskog Sveučilišta Lund u kojem se navodi da Europa, Kina i SAD neće moći proizvoditi dovoljno litija kako bi zadovoljile potražnju za baterijama za električna vozila.
Studija upozorava da čak i uz potencijalno deseterostruko povećanje domaće proizvodnje litija u tim regijama do 2030. godine, to neće biti dovoljno za zadovoljavanje brzo rastuće potražnje, osim ako ne dođe do tehnološkog napretka ili povećanja uvoza, piše Independent.
Litij, koji se dobiva rudarstvom, neophodan je za većinu baterija za električna vozila koja se smatraju ključnima za smanjenje emisija ugljika u cestovnom prometu, što dovodi do porasta potražnje diljem Europe, SAD-a i Kine.
Mjere za rješavanje problema koje predlažu autori studije uključuju preusmjeravanje fokusa s proizvodnje osobnih električnih vozila na promicanje korištenja javnog prijevoza i usvajanje tehnologija baterija koje koriste manje ili nimalo litija.
Qifan Xia sa Sveučilišta East China Normal, autor studije objavljene u časopisu Cell Reports Sustainability, objasnio je rezultate: "Litij je danas jednako važan kao i benzin u industrijskoj revoluciji. Iako su rezerve litija velike diljem svijeta, neravnomjerno su raspoređene u različitim zemljama.
Naša studija pokazuje da bez hitne akcije za proširenje rudarstva, diverzifikaciju dobavljača i preispitivanje načina upravljanja potražnjom, svijet riskira kašnjenja u ispunjavanju ključnih klimatskih i energetskih ciljeva", zaključuje Xia.
Portugal je jedina članica Europske unije koja kopa i prerađuje litij.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....