Za razliku od dosadašnjih W12 koncepata koji su zapravo kombinirali dva VR6 motora, Porscheov novi dizajn prikazuje pravi “W” raspored s tri zasebna reda cilindara. Svaka cilindarska glava ima vlastite usisne i ispušne kanale, a cjelokupni sustav zraka usmjeren je tako da omogućuje gotovo ravni, neprekinuti dotok zraka prema cilindrima, što znači manje gubitke trenja i kraće, učinkovitije usisne kanale.
Patent detaljno opisuje gornji zračni plenum, koji pokriva motor i omogućuje hlađenje zraka prije ulaska u usisne kanale, kao i "jasno odvajanje usisnog i ispušnog sustava". Prevedeno s tehničkog jezika: motor bi mogao disati slobodnije, trošiti manje i zadržati brutalnu snagu.
Najintrigantniji dio? Dokumentacija upućuje na mogućnost trokružnog turbopunjenja, što bi značilo čak tri turbopunjača ili kompresora, u konfiguraciji koja bi višestruko nadmašila stari 6.0 W12 iz Bentleya (740 KS i 1000 Nm). Time bi novi motor mogao postati najkompleksniji u povijesti Volkswagen grupe, ali i jedan od najmoćnijih.
Porsche pritom ne otkriva u kojem bi se modelu ovaj motor mogao koristiti. Iako bi se na prvi pogled činilo da je riječ o eksperimentalnom projektu, mogućnosti su intrigantne, budućih Bugattijevih hiperautomobila, preko limitiranih Porscheovih modela, pa sve do trkaćih automobila. Tvrtka napominje i da se isti koncept može primijeniti na motore s različitim brojem cilindara, što otvara prostor i za manje, hibridne izvedbe.
Hoće li ikada ući u serijsku proizvodnju teško je znati, ali jedno je sigurno. U doba elektrifikacije i downsizinga ovakva ideja od jednog ozbiljnog proizvođača zvuči gotovo "romantično".
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....