NEMA INTERESA

Kolaps EV strategije: Porscheov novi SUV veći od Cayennea ipak kreće s motorom na benzin umjesto s električnim pogonom

Tvrtka priznaje da se suočava s "značajno sporijim rastom potražnje za ekskluzivnim električnim vozilima"

Porsche Cayenne, ilustracija

 Porsche
Tvrtka priznaje da se suočava s "značajno sporijim rastom potražnje za ekskluzivnim električnim vozilima"

Nakon godina u kojima su električni modeli zauzimali središnje mjesto u planovima Porschea, proizvođač sportskih automobila iz Zuffenhausena povlači kočnicu. U petak je potvrđeno da se lansiranje više novih električnih modela odgađa, dok se u prvi plan ponovno vraćaju benzinci i hibridi.

Najveća promjena odnosi se na budući SUV veći od Cayennea, model koji nosi interni naziv K1. Iako je trebao biti predstavljen isključivo kao električni model, sada će u početku na tržište stići samo u verzijama s motorima s unutarnjim izgaranjem i plug-in hibridnim pogonom. Tek kasnije bi eventualno mogla uslijediti baterijska izvedba.

image

Porsche Cayenne, ilustracija

Porsche

Za ljubitelje postojećih modela dobra je vijest da benzinski Panamera i Cayenne neće tako skoro nestati. Porsche je u dugoročni plan razvoja uvrstio nasljednike obaju modela, čime im je osigurao budućnost duboko u 2030-ima.

Tvrtka priznaje da se suočava s "značajno sporijim rastom potražnje za ekskluzivnim električnim vozilima". Kao posljedica, cijela nova platforma za sljedeću generaciju električnih vozila, zamišljena kao zajednički projekt unutar VW grupe, bit će odgođena i redizajnirana. Time Porsche gubi na vremenu, ali pokušava izbjeći skupe promašaje u razvoju.

image

Porsche Cayenne, ilustracija

Porsche

Nisu svi projekti pogođeni. Električni Cayenne, najavljen u standardnoj i coupe izvedbi, ostaje u planu, baš kao i budući sportski modeli 718 Cayman/Boxster. No Macan, primjerice, dobiva i klasičnog nasljednika na postojećoj arhitekturi Audija Q5, uz već predstavljeni Macan EV.

Globalni pritisci dodatno kompliciraju situaciju. Američki carinski nameti, usporavanje kineskog luksuznog tržišta i slabija potražnja za električnim vozilima zajedno oblikuju ovu novu, oprezniju strategiju. Porsche očekuje da će revizija plana stajati oko 1,8 milijardi eura kroz deprecijaciju i rezervacije, što će snažno pritisnuti rezultate za 2025. godinu. Tvrtka i dalje cilja na prihode od 37 do 38 milijardi eura, no profitna marža će pasti na tek 2 posto, dok je ranija prognoza iznosila 5 do 7 posto.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
26. studeni 2025 09:44