
U najnovijem krugu Euro NCAP testiranja sigurnosti vozila, testirano je 16 novih modela automobila i gospodarskih vozila među kojima su i neki od najiščekivanijih predstavnika iz kategorija električne i hibridne mobilnosti. Testovi su još jednom pokazali koliko je važno ulagati u aktivnu i pasivnu sigurnost, ali i kako se razlike među proizvođačima, osobito u nižem cjenovnom razredu, još uvijek osjetno očituju u konačnim ocjenama.
Pet zvjezdica dodjeljuje se novom Audiju A5 PHEV (2024.), Audiju Q5, VW Tayronu, MGS5 EV, Tesli Modelu 3, Toyoti C-HR PHEV (2024.) i novom Voyah Courage. Kada je opremljena Kijinim opcijskim sigurnosnim paketom, Kia EV3 također postiže ocjenu od pet zvjezdica. Potpuno električni Renault 4 (2024.), Ford Tourneo Custom (uključujući njegovu potpuno električnu varijantu), Kia EV3 (bez sigurnosnog paketa), Opel Grandland, Peugeot 3008 i 5008 te Volkswagen Transporter su nagrađeni s četiri zvjezdice. Dacia Bigster je lostvarila tri zvjezdice.
Tesla Model 3, ponovo je ostvarila vrhunske rezultate. U najnovijem testiranju osvojila je maksimalnih pet zvjezdica, s impresivnim ocjenama: 96 posto za zaštitu odraslih putnika, 86 posto za zaštitu djece, 74 posto za zaštitu ranjivih sudionika u prometu i 94 posto za sustave aktivne sigurnosti. Ova kombinacija čini Model 3 jednim od najsigurnijih vozila u klasi.
Novi električni SUV iz Kije, model EV3, postigao je četiri zvjezdice u osnovnoj konfiguraciji, ali s dodatnim sigurnosnim paketom, vozilo osvaja svih pet zvjezdica. Ovaj slučaj jasno pokazuje koliko dodatna oprema može imati značajan utjecaj na konačnu sigurnosnu ocjenu vozila. Bez dodataka, EV3 pokazuje dobru strukturalnu zaštitu, ali manjak naprednih sustava pomoći vozaču u osnovnoj opremi utječe na ocjenu.
Dacia Bigster, novi SUV model rumunjske marke, u Euro NCAP testiranju je osvojila tri zvjezdice. Iako se radi o robusnom i prostranom vozilu koje će mnogima biti atraktivno zbog pristupačne cijene i praktičnosti, rezultati ukazuju na to da u pogledu zaštite putnika, posebice djece i ranjivih sudionika u prometu, Bigster zaostaje za konkurencijom. Glavni razlozi niže ocjene uključuju ograničene sustave asistencije vozaču u standardnoj opremi, kao i slabiju zaštitu u bočnim i frontalnim sudarima u odnosu na druge modele testirane u ovom krugu.
Najnoviji rezultati potvrđuju sve veću sigurnost u automobilima na europskom tržištu, neovisno o porijeklu brenda, no ističu i važnost dodatne opreme kod modela iz nižeg cjenovnog razreda te potrebu za stalnim unapređenjima u sigurnosnoj tehnologiji kako bi se zadovoljili strogi europski standardi. Detaljne rezultate svih testova možete pogledati ovdje.
Komentari
0