PORSCHE TAYCAN

Najprodavaniji Porsche pokreće struja! U Mannheimu smo sjeli za volan pa osjetili i zašto

Porscheu je s Taycanom uspjelo pomiriti naizgled nepomirljivo: moćni električni pogon i sjajno ponašanje u vožnji od kojeg zastaje dah
Porsche Taycan

S 5000 prodanih primjeraka ove godine Porsche Taycan ruši sve rekorde rekorde i očekivanja. U kolovozu je čak skočio na vrh najprodavanijih Porschea u svijetu, ispred novog 911 i Cayennea i Macana. Pritom je čak osam Porsche Taycana, revolucionarnog električnog četverosjeda iz Zuffenhausena, registrirano kod nas samo u prvih šest mjeseci, unatoč činjenici da najjeftiniji 4S sa 530 KS stoji priličnih 870.000 kuna, srednji Turbo sa 680 KS već vrtoglavih 1,245.000 kuna, a topmodel Turbo S sa 761 KS nevjerojatnih 1,512.500 kuna. Milijun i pol kuna! Vrijed li doista taj novac? Po odgovor na to pitanje naš se glavni urednik uputio u njemački Manheim sredinom rujna, na zbog koronavirusa u međuvremenu dvaput odgađanu međunarodnu prezentaciju prvog potpuno električnog Porschea.

image
Porsche Taycan
Porsche

Taycan je coupe s četverim vratima, koji se sa svojih 4,96 metara smjestio na pola puta između dvosjeda 911 (4,54 metra) i peterosjeda Panamera (5,20 metara). I, unatoč električnom pogonu, izgleda kao i svaki drugi Porsche. U prijevodu: nizak poklopac motora s četiri diodna svjetla, široki blatobrani i stražnja svjetla s kraja na kraj. Da nije riječ o običnom Porscheu otkrivaju tek dva vertikalna proreza za zrak na prednjem dijelu i kvake u ravnini s karoserijom, uz potpuno zatvorenu podnicu zaslužne za rekordno nizak koefticijent otpora zraka od svega 0,25.

image
Porsche Taycan
Porsche

I u unutrašnjosti je to tipični automobil iz Zuffenhausena. Brava, odnosno prekidač za paljenje, lijevo od upravljača, trokraki upravljač, digitalna instrumentna ploča s brzinomjerom u sredini i minijaturni analogni sat na vrhu središnjeg grebena. Čak i nizak položaj za upravljačem podsjeća na legendarni 911. Mjesta ima u izobilju, kao u 24 centimetra duljoj Panameri. Čak i za glavu i koljena putnika na stražnjim sjedalima. Ne samo zbog priličnih 1,97 metara širine, već i međuosovinskog razmaka zbog smještaja litij-ionskih baterija kapaciteta 79,2 do 93,4 kWh rastegnutog na priličnih 2,90 metara. Tijesno, također, nije ni u prtljažniku - 81 litra stane sprijeda ispod poklopca motora, straga dodatnih 377 litara. Sve zajedno sasvim pristojnih 447 litara. Jedino što unutrašnjost izgleda preplastično. Istini za volju, još uvijek bolje nego u upola jeftinijoj Tesli Model S.

image
Porsche Taycan
Porsche

To, međutim, brzo pada u zaborav nakon što pritiskom na prekidač s natpisom Start i minijaturno ručicom mjenjača desno od upravljača pokrenete Taycan. Već i osnovni Taycan 4S, kojeg smo odabrali za vožnju po dvjestotinjak kilometara dugoj ruti oko Mannheima, do stotke stiže gotovo kao 911 Carrera 4S - za svega 4 sekunde - i na autocesti lakoćom hvata tvornički obećanih 250 km/h. I to gotovo u potpunoj tišini, uz jedva čujno zujanje elektromotora i kotrljanje guma po asfaltu. Vjetar gotovo da se i ne čuje...

image
Porsche Taycan
Porsche

Još je ljepši osjećaj na otvorenoj cesti, pogotovo na vijugavim brdskim prometnicama jedva dovoljno širokim da se mimoiđu dva automobila. Taycan je, unatoč čak 2,90 metara međuosovinskog razmaka i pozamašne 2,2 tone, nevjerojatno okretan. Čak i u oštrim zavojima. A osjećaj na upravljaču je besprijekoran, unatoč upravljanju na sva četiri kotača. Tajna je, dakako, u zahvaljujući u pod ugrađenim baterijama najnižem težištu od svih Porschea. Zaključak? Nijedan automobil ne skriva svoju težinu kao električni Porsche.

image
Porsche Taycan
Porsche

I ne troši pretjerano. Proizvođač je obećao 320 do 407 kilometaraza slabiju bateriju od 79,2 kWh, a mi smo se poslije prilično brzo odveženih dvjestotinjak kilometara vratili s dometom od sasvim pristojnih 80 kilometara. Srećom, brzo se puni zahvaljujući 800-voltnoj mreži - za svega pet minuta na 100 kilometara dometa koristite li punjače od 270 kWh. Njih, doduše, kod nas nećete naći, a još uvijek su rijetki i u punionicama dobro pokrivenoj Njemačkoj.

Pravo je iznenađenje, međutim, slijedilo pri povratku s vožnje na zatvoreni poligon Porscheovog Experience Centera na stazi Hockenheim Ring, gdje smo sjeli i za upravljač topmodela Taycan Turbo S sa 761 KS. I odmah isprobali Launch Control. Lijeva noga na kočnicu, desna na gas. Samo 2,8 sekundi kasnije, što je vrijeme potrebno da u miru izgovorite Porsche Taycan Turbo S, već jurite 100 km/h, a još 7,1 sekundu nakon toga, ostane li desna noga na papučici gasa, već jurite 200 km/h. I, što je najsmješnije, bez popratnog urlanja motora ili cviljenja guma zahvaljujući pogonu na sva četiri kotača te gumama 265/35 ZR21 sprijeda i straga 305/30 ZR21. I nije za svačiji želudac, u što se osobno uvjerio kolega iz Poslovnog dnevnika.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
26. listopad 2020 22:35