KOREJSKA RAKETA

Najsnažniji Hyundai ikada: Novi Ioniq 5 N je brutalna zvijer sa 650 KS!

Ubrzanje od 0-100 km/h traje samo 3,4 sekunde, a najveća brzina je ograničena na 258 km/h.

Ioniq 5 N

 Hyundai

Ponuda snažnih električnih automobila posljednjih godina raste kao gljive nakon kiše. Modeli s 400, 500 i više KS postali su sasvim uobičajeni i nude ih mnogi proizvođači. Oni obećavaju strelovita ubrzanja ali nude malo emocija u vožnji, te tako nisu previše atraktivni ljudima u kojima "vrije strast za vožnjom".

Hyundai je to odlučio promijeniti.

image

Ioniq 5 N

Hyundai

Novi Ioniq 5 N nije samo najsnažniji cestovni Hyundai u povijesti već bi svojim vlasnicima trebao pružiti mnogo emocija i zabave u vožnji koja nije ograničena samo na ubrzavanje po ravnoj cesti do 100 ili 200 km/h.

Hyundai je sa svojim N modelima stekao široku bazu fanatičnih sljedbenika, a sada to pokušava proširiti i na segment električnih auta. Ioniq 5 n dolazi u prepoznatljivoj "baby plavoj" boji (Hyundai je zove Performance Blue) koja poznavateljima Hyundaija daje jasan znak - ovo je brzo i zabavno.

image

Ioniq 5 N

Hyundai

Tu su i veliki stražnji spojler te mnogi drugi aerodinamički detalji koji daju do znanja da se ne radio o običnom Ioniqu 5. Da ne bi bilo zabune, plava boja nije jedini izbor, nudi ih se još devet. N ima kotače od čak 21 cola koji sakrivaju ogromne diskove kočnica visokih performansi (400 mm sprijeda, 360 mm straga).

Unutra, uz dva dobro poznata 12,3-inčna zaslona na armaturnoj ploči, dominiraju sportska školjkasta sjedala s nižim položajem sjedenja i novi N-exclusive upravljač s četiri namjenske tipke za različite načine rada.

image

Ioniq 5 N

Hyundai

Konstrukcija auta je znatno ojačana u odnosu na klasični Ioniq 5. Auto je dobio brojna ojačanja karoserije i šasije, kao i dodatna 42 vara i 2,1 metar dodatnih strukturalnih ljepila kako bi se poboljšala krutost karoserije.

Ojačani su i nosači motora i baterije te je poboljšano mnogo drugih sitnica. Tu je i potpuno novi ovjes, pa u vožnji novi N nema previše zajedničkog sa svojom osnovom.

image

Ioniq 5 N

Hyundai

Sve to je i bilo nužno jer automobil je dobio pogon dostojan pravog superautomobila. Dva elektromotora (na prednjoj i stražnjoj osovini) imaju ukupnu snagu od čak 650 KS, a najveći okretno moment iznosi 770 Nm. Za isporuku električne energije je zadužena nova baterija od 84 kWh koja zahvaljujući većoj gustoći energije zauzima isto toliko mjesta kao i dobro poznata baterija od 77,4 kWh.

image

Ioniq 5 N

Hyundai

Ubrzanje od 0-100 km/h traje samo 3,4 sekunde, a najveća brzina je ograničena na 258 km/h. No te vrijednosti bi se još mogle malo promijeniti, jer proces homologacije je još u tijeku. Iz istog razloga još nema podataka o dosegu ili potrošnji.

Na početku smo spomenuli emocije, no kako ih Hyundai namjerava potaknuti? Ukratko: s beskonačnom količinom softvera, sustava i funkcija.

S jedne strane tu je N Drift Optimizer, koji je namijenjen pojednostavljenju vožnje s preupravljanjem (u prijevodu driftanju). Tu je i aktivna raspodjela okretnog momenta, koja se može namjestiti u jedanaest stupnjeva. Diferencijal s elektroničkom blokadom (e-LSD) kontrolira prijenos snage na stražnje kotače, poboljšava upravljanje pri velikim brzinama i kompenzaciju proklizavanja. Tu je i elektronički kontroliran ovjes s većim prilagodljivim amortizerima.

image

Ioniq 5 N

Hyundai

Najzanimljivije funkcije kada su u pitanju emocije su N e-shift i N Active Sound. Zapravo, N e-shift simulira ponašanje 8-stupanjskog mjenjača s dvostrukom spojkom N modela s motorom s unutarnjim izgaranjem, kontrolirajući izlazni okretni moment motora i reproducirajući osjećaj trzanja između promjena stupnjeva prijenosa. Nudi i različite razine simuliranog kočenja motorom.

N Active Sound može proizvesti tri različita zvuka, a s "Ignition" načinom rada oponaša N motor s unutarnjim izgaranjem uključujući i buku ispuha putem osam unutarnjih i dva vanjska zvučnika.

image

Ioniq 5 N

Hyundai

Hyundai je mislio i na one koji se sa svojim Ioniqom 5 N žele zabaviti na trkaćoj stazi. Ovdje bi N Launch Control trebao osigurati maksimalnu trakciju za najbrže moguće ubrzanje s mjesta. Osim toga, korištenje energije na stazama može se optimizirati putem N Race funkcije.

Funkcija "Sprint" daje prioritet hlađenju za duže boravke na stazi i pomaže u stvaranju performansi za postizanje rekordnih vremena kruga. "Endurance" maksimizira domet smanjenjem performansi na trkaćoj stazi, što rezultira sporijim porastom temperature.

Hyundai još nije otkrio kada njihov novi auto dolazi u prodaju. U Europi bi se trebao pojaviti negdje oko ožujka ili travnja iduće godine. Cijena se također ne zna, no pretpostavlja se da bi mogla iznositi oko 75.000 eura za osnovnu izvedbu.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
22. travanj 2024 21:48