Većina vozača prilikom točenja goriva voli napuniti spremnik do vrha i zaokružiti iznos kojeg će platiti na blagajni. Nakon automatskog prvog ‘klika‘, mnogi nastavljaju puniti spremnik kako bi dobili koji dodatan kilometar dosega te zaokružili iznos - primjerice s 47,27 na 50 eura.
No, mnogi ne znaju da na taj način doslovno ‘bacaju novac u vjetar‘.
Brian Cooley iz Roadshowa navodi da je to štetna navika i navodi četiri razloga zašto ne bi trebali prekomjerno točiti spremnik automobila. Iako se dodatno ‘kliktanje‘ ne čini opasnim, događa se sljedeće: pumpa ‘vrti‘ iznos eura, ali gorivo ne ulazi u spremnik! Naime, crpke su dizajnirane za automatsko zaustavljanje kad detektiraju promjenu tlaka zraka dok se spremnik puni.
Ako nastavite dodavati gorivo ono može iscuriti kroz preljevnu cijev, a moglo bi proći i kroz crijevo za punjenje i vratiti se u cisternu pumpe putem kabla koji je zadužen za izvlačenje benzinskih para.
Uz to, moderni automobili imaju sustav za isparavanje goriva dizajniran tako da sprječava izlaženje para iz spremnika što znači da prekomjerno točenje može oštetiti sustav ispuštanjem goriva u prostor predviđen za pare. Tada sustav može kolabirati, a šteta doseći stotine eura - ovisno o vozilu. Ne treba naglašavati da punjenje ‘do čepa‘ može izazvati curenje goriva po benzinskoj postaji i izazvati dodatne probleme.
Sve zajedno, više nego dovoljno razloga za točenje samo do prvog ‘klika‘.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....