Malo je dizajnerskih poteza u automobilskoj industriji izazvalo toliko rasprava kao BMW-ove ogromne maske hladnjaka koje su se pojavile posljednjih godina.
Dok su jedni govorili da su prevelike, ružne i napadno razmetljive, drugi su ih branili kao smionu interpretaciju tradicionalnih BMW-ovih "bubrega".
No prema riječima glavnog dizajnera BMW Grupe Adriana van Hooydonka, istina je jednostavna, za njih su krivi kupci.
BMW je na salonu automobila u Münchenu predstavio novu iX3, prvi model koji nosi elemente Neue Klasse dizajna. Njegova prednja maska vratila se minimalističkom izričaju s vitkim bubrezima, vodoravnom svjetlosnom linijom i suptilnim podsjetnicima na legendarne modele 1600 i 2002 iz šezdesetih i sedamdesetih.
Time počinje nova era, gotovo 40 novih i redizajniranih modela do 2027. slijedit će isti smjer.
No zašto je BMW uopće krenuo u ekstreme s velikim "bubrezima"? Prema van Hooydonku, razlog leži u kupcima na azijskim tržištima, ponajprije u Kini. Tamošnja publika voli velike, upečatljive prednje krajeve, a upravo je to bio način da BMW ostane atraktivan i konkurentan. “Ljudi i dalje traže velike maske, posebno na određenim tržištima.
To je za globalni brend uvijek izazovna situacija”, rekao je.
Unatoč šalama, kritici i napadima koje je doživio na društvenim mrežama i u medijima, BMW tvrdi da prodaja nije trpjela. Naprotiv, podaci pokazuju da su modeli poput Serije 7 i električnog iX-a našli dovoljno kupaca. "Naravno da smo čuli negativne komentare, ali u brojkama nismo vidjeli pad. Zapravo, moglo bi se reći da su nam velike maske i pomogle", dodao je van Hooydonk.
Dizajn nije bio samo estetski hir.
Velike površine omogućile su smještaj brojnih senzora nužnih za nove sustave autonomne vožnje i napredne sigurnosne tehnologije. I dok je nova filozofija smanjila dimenzije, jasno je da funkcionalnost ostaje ključna, maske su danas jednako "tehnološki integrirane" koliko i vizualni element.
Hoće Neue Klasse dizajnerska filozofija značiti kraj ogromnih BMW maski? Ne nužno. BMW poručuje da će u budućnosti biti različitih rješenja, od elegantnih, tankih maski na električnim modelima do i dalje izražajnih varijanti na vozilima koja to zahtijevaju.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....