PRIZNAO SVE

Nissanov šef je priznao što je pošlo po zlu: Ovo je razlog svih problema koji opterećuju kompaniju

Nissanov novi šef tvrdi da se „temeljni problem“ produbio tijekom godina jer „nitko do sada nije ništa učinio da to riješi“

Ivan Espinoza

 Profimedia
Nissanov novi šef tvrdi da se „temeljni problem“ produbio tijekom godina jer „nitko do sada nije ništa učinio da to riješi“

Prvi zadatak novog izvršnog direktora Nissana je početi s oporavkom posrnule tvrtke. Zbog toga je već od početka počeo donositi drastične odluke: ukidanje 20.000 radnih mjesta, zatvaranje sedam tvornica, ukidanje šest platformi, smanjenje složenosti dijelova za 70 posto i zaustavljanje razvoja određenih modela. To su samo glavne točke dugog popisa mjera smanjenja troškova. Ali kako je japanski proizvođač automobila došao u stanje da se sada mora spašavati, kada je još prije nekoliko godina sve izgledalo gotovo savršeno?

Govoreći na summitu Financial Timesa o budućnosti automobila, šef Nissana Ivan Espinosa rekao je da su se prvi problemi pojavili prije otprilike deset godina kada je Nissan postavio preoptimističan cilj prodaje osam milijuna vozila godišnje. To je daleko od onoga gdje je tvrtka sada. Isporuke su iznosile samo 3,3 milijuna auta u japanskoj fiskalnoj godini 2024., koja je započela 1. travnja 2024., a završila 31. ožujka ove godine.

image

Nissan, ilustracija

Profimedia

Motor Trend citira Espinosu, navodeći da je Nissan uložio mnogo novca u povećanje proizvodnih kapaciteta i proširenje radne snage kako bi ostvario ono što se pokazalo kao megalomanski prodajni cilj. Ti su planovi napravljeni pod Carlosom Ghosnom, istim čovjekom koji je nedavno opisao Nissan kao tvrtku koja je u "očajnoj situaciji", okrivljujući menadžerski tim, koji ga je naslijedio, za sporo djelovanje.

Nissanov novi šef tvrdi da se „temeljni problem“ produbio tijekom godina jer „nitko do sada nije ništa učinio da to riješi“. Nove mjere objavljene ovog tjedna dio su „Re:Nissan“ plana za smanjenje troškova, nakon što je tvrtka u posljednjoj fiskalnoj godini objavila gubitak od nevjerojatne 4 milijarde eura .

image

Ivan Espinoza

Profimedia

„Dozvolite mi da počnem objašnjavajući zašto smo ovdje. Ovo se nije dogodilo u posljednjih nekoliko godina. Radi se više o temeljnom problemu koji je vjerojatno započeo 2015. godine, kada je uprava mislila da ova tvrtka može dosegnuti godišnju globalnu prodaju vozila od oko osam milijuna. Bilo je velikih ulaganja i u smislu planiranog kapaciteta i u ljudske resurse, ali stvarnost je danas da radimo na otprilike polovici tog obujma. I nitko do sada nije ništa učinio da to popravi“, rekao je Ivan Espinosa.

Na pitanje ima li Nissan ono što je potrebno za oporavak, odgovorio je: „Vrlo smo uvjereni u plan i gurat ćemo ga naprijed.“ Strategija smanjenja troškova također uključuje jačanje veza s Renaultom i Mitsubishijem. Nissan također uže surađuje sa svojim kineskim saveznikom Dongfengom i ne isključuje mogućnost da Dengfengu dopusti proizvodnju automobila u Nissanovoj tvornici u Sunderlandu. Nedovoljno iskorištena tvornica u Velikoj Britaniji nije među sedam lokacija koje bi se trebale zatvoriti.

image

Nissan, ilustracija

Profimedia

Ipak, smanjenje troškova i stvaranje saveza neće biti dovoljno za spas Nissana. Potrebni su mu novi proizvodi i oni su na putu. U Europi stiže sljedeća generacija Micre koja e biti prerađeni Renault 5, a pridružit će joj se električni Juke i Qashqai opremljen E-Power sustavom sljedeće generacije. U Japanu će Nissan predstaviti novi kei auto, veliki kombi sljedeće generacije s E-Power pogonom i potpuno novi Skyline . Planirano je i više novih proizvoda za Indiju, Oceaniju, Afriku i Latinsku Ameriku. Najviše novosti se očekuje za Sjevernu Ameriku. Tamo je u nadolazećim godinama planirano više od 10 novih modela, počevši od novog Leafa, Sentre sljedeće generacije i plug-in hibridnog Roguea (X-Trail u Europi) temeljenog na Mitsubishi Outlanderu.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
06. prosinac 2025 22:46