podijelio vladu

Njemački ministar prometa rekao ‘ne‘ većim carinama na kineske električne aute, ima i dobar razlog

Izolacionistička politika mogla bi izazvati lančanu reakciju koja bi u finalu nanijela štetu njemačkom gospodarstvu

Volker Wissing, kineski auti, ilustracija

Njemački ministar prometa Volker Wissing odbacio je danas mogućnost uvođenja kaznenih carina na uvoz kineskih električnih vozila nakon istrage Europske komisije, ali ne dijele svi u vladi njegovo mišljenje.

"Načelno gledano, mislim da nije dobro postavljati tržišne barijere", rekao je Wissing u ponedjeljak za list Augsburger Allgemeine.

Takva izolacionistička politika mogla bi izazvati lančanu reakciju koja bi nanijela veliku štetu njemačkom gospodarstvu, naglasio je ministar.

image

Kineski auti, ilustracija

Profimedia

"Danas ćemo ograničiti pristup automobilima, sutra kemijskim proizvodima, a svaki takav korak osiromašuje svijet", rekao je Wissing, ministar iz redova liberalnih Slobodnih demokrata (FDP).

"Moramo se pobrinuti da električna vozila koja proizvodimo budu konkurentna - za Njemačku i za svjetska tržišta", dodao je Wissing.

Podsjetimo, Europska komisija najavila je prije deset danas istragu kako bi utvrdila treba li uvesti kaznene carine i zaštititi proizvođače u Europskoj uniji od uvoza jeftinijih električnih vozila iz Kine, poduprtih, kako tvrde, državnim subvencijama.

"Globalna tržišta preplavljena su danas jeftinijim električnim automobilima, a njihova se cijena umjetno održava na niskoj razini zahvaljujući izdašnim državnim subvencijama", rekla je predsjednica EK Ursula von der Leyen u godišnjem govoru o stanju Unije.

image

Kineski auti, ilustracija

Profimedia

Bruxelles je odlučio sam pokrenuti istragu, primijetio je Reuters, podsjetivši da postupak obično počinje prigovorom proizvođača.

Kina je osudila odluku EK, kazavši da je protekcionistička i upozorivši da će naštetiti gospodarskim odnosima. Zabrinutost Pekinga dijeli i njemačka automobilska industrija.

Njemački ministar gospodarstva Robert Habeck pozdravio je pak potez Bruxellesa. Treba poduzeti mjere ako se istragom utvrdi masovno kršenje propisa o tržišnom natjecanju, smatra Habeck.

Zanimljivo, Francuzi su, s druge strane, prva europska zemlja zabranila poticaje za kupnju kineskih auta na struju...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
21. svibanj 2024 12:03