StoryEditor
DO 70.000 KN

Nova runda državnih poticaja za kupnju ekovozila je pred vratima i tko želi do državne subvencije treba čekati u niskom startu

Kad se već mislilo da zbog koronavirusa ove godine neće biti ništa od poticaja za eko vozila, pokazalo se da ne samo da će ih biti, nego će biti najizdašniji dosad. Nudit će se od 5000 kuna za električne bicikle, koje će ove godine uz poticaje moći kupiti isključivo pravne osobe, do 70.000 kuna za koliko će se moći umanjiti cijena električnih auta
Električni automobli
 Monty Rakusen/Cultura RF/Profimedia

Priprema, pozor, kreni... Nova runda državnih poticaja za kupnju ekovozila je pred vratima i tko želi do državne subvencije treba čekati u niskom startu. Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost ovih će dana objaviti poziv s jasnim uputama što, gdje i kako zainteresirani moraju poduzeti kako bi došli do državnih subvencija, no već sad je poznato da ukupan rezervirani iznos nikad nije bio veći. Ukupno je riječ o čak 44 milijuna kuna, koji će biti ravnomjerno raspoređeni između pravnih osoba, odnosno tvrtki i obrtnika, te građana.

image
Renault Zoe
CROPIX

Prvo će, prvih dana srpnja, biti raspisan poziv za pravne osobe, a zatim, nedugo poslije, i onaj za građane. Nakon toga uslijedit će i poziv sa subvencioniranje punionica, za što je rezervirano dodatnih 10 milijuna kuna. Zainteresirani tako nemaju previše vremena za razmišljanje pa je šteta što još nije u cijelosti definiran način prijave, a ne zna se niti za koje će se sve automobile moći dobiti poticaji. Neslužbeno, iz Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost govore da će u 2020. vrijediti slična pravila i rani. Kada bi tako zaista i bilo, to bi značilo da na novac niti sad neće moći računati kupci klasičnih hibrida na koje je nekoć odlazila većina kolača, već samo oni koji u garažu odluče parkirati automobile pogonjene elektromotorima ili plug-in hibride. No, već je sad jasno da neće baš sve biti isto kao lani. Iz Fonda su, naime, otkrili da će kupnju plug-in hibrida i ove godine subvencionirati sa 40.000 kuna, dok bi državni poticaj za elektroaute iznosili 70.000 kuna. Odnosno, 10.000 kuna manje nego što je to bio slučaj posljednjih dviju godina.

image
Renault Zoe
Ivan Lacković

Također, rečeno je i da građani više neće moći računati na novac pri kupnji električnih bicikala kao dosad, već će 5000 kuna za tu namjenu biti rezervirano samo za prave osobe te jedinice lokalne samouprave. To nije loš potez, obzirom da se dosad novac tako u neku ruku rasipao, obzirom da su mnogi samo mijenjali klasični s električnim biciklom, pa se time zapravo nije pridonosilo jednom od ključnih ciljeva, a to je smanjenje emisije CO2.

image
Novac poticaji
CROPIX

Većina novca, barem u slučaju poziva namijenjenog građanima tako će ovaj put ipak otići za kupnju automobila, a dobra je vijest da ponuda na domaćem tržištu nikad nije bila bogatija. U kategorijama koje su se dosad poticale, a riječ je o električnim autima A (mini), B (gradski) i C (kompakti) segmenta, nudi se zbilja sve i svašta. Primjerice, od iznimno povoljne Škode Citigo iV koja i bez poticaja stoji više nego prihvatljivih 137.620 kuna do Mercedesa A klase 250 e, prestižnog plug-in hibrida iz Stuttgarta. Pritom treba znati da će se ponovno priznavati najviše 40 posto opravdanog troška (riječ je o prodajnoj cijeni auta) pa će se, primjerice, cijena električnog Smarta ForTwo vrijednog 176.375 kuna moći umanjiti za najviše 70.550 kuna. Odnosno, moći će ga se kupiti za 105.825 kn…

image
Renault Zoe
Ivan Lacković

Uz potpuno električne automobile ponovno će se poticati i kupnja plug-in hibrida. Njima će se kao i lani cijena moći umanjiti do 40.000 kuna, uz uvjet da im je emisija CO2 bude manja od 50 g/km. Ta odredba svojedobno je zaživjela kako bi se uz ekološki djelomično poštivao i “socijalni kriterij”, no ta priča će pasti u vodu ako se točnima pokažu informacije da u Fondu intenzivno razmišljaju o ukidanju ograničenja vezana uz segment i subvencijama za sve aute s cijenom do 500.000 kuna.

image
Nissan Leaf
CROPIX

Neslužbeno doznajemo i da bi sam način prijave trebao izgledati drugačije nego prošlih godina. Lani je, naime, procedura bila takva da je u Fond trebalo fizički dostaviti ispunjeni i vlastoručno potpisani prijavni obrazac, presliku osobne iskaznice, tehničke karakteristike vozila i samu ponudu dobivenu u prodajnom salonu. Što zbog koronavirusa, što jednostavno zbog činjenice da se većina zainteresiranih dovoljno dobro koristi internetom, ove će se godine prijava vršiti putem aplikacije koju je Fond razvio baš za ovu prigodu.

image
Nissan Leaf
CROPIX

Nakon što se novac predviđen za poticaje rezervira predajom predračuna, za samu kupnju i potpisivanje ugovora najvjerojatnije će se ponovno nuditi punih 12 mjeseci, što je i više nego dovoljno vremena da se cijela priča privede sretnom kraju bez previše stresa. Pritom će rezervacija ponovno glasi na čovjeka pa se prijavitelj može predomisliti i poticaj u konačnici iskoristiti za kupnju bilo kojeg vozila unutar kategorije za koju se prijavio.

S predračunom za električni Smart FortTwo ili ForFour u konačnici će se poticaji tako moći iskoristiti i za kupnju električnog Renaulta Zoe ili Nissana Leaf. Ili, pak, atraktivnog Volkswagena ID.3, koji samo što nije stigao na tržište…

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
01. srpanj 2020 15:28