Više od tri godine nakon početka rata u Ukrajini, većina globalnih proizvođača i dalje ne prodaje ili proizvodi svoje aute u Rusiji, što zbog sankcija, a što iz uvjerenja.
Njihov udio na ruskom tržištu su preuzeli Kinezi, no nije iznenađenje da neke tvrtke jedva čekaju povratak uobičajenom poslovanju, na ovom, realno velikom i važnom tržištu.
Izvješća iz Koreje tvrde da Hyundai Motor Group razmišlja o povratku na rusko tržište. U prosincu 2023. službeno je izašao s tržišta, prodavši svoju tvornicu u Sankt Peterburgu za nominalni iznos od 140.000 wona, odnosno manje od 100 eura. Važno je napomenuti da je ugovor o prodaji uključivao opciju otkupa, koja Hyundaiju omogućuje da vrati tvornicu u roku od dvije godine od prodaje.
U posljednjih nekoliko mjeseci, Hyundai i Kia su registrirali više od 20 zaštitnih znakova za vozila, dijelove i dodatnu opremu u Rusiji, a sve je odobrila Ruska savezna služba za intelektualno vlasništvo.
Nije ni čudo da se Hyundai Grupa želi vratiti u Rusiju. U 2021. godini, marke Hyundai i Kia prodale su 354.000 vozila diljem ove države. Na svom vrhuncu imali su ogroman udio od 23,3 posto ukupnog tržišta novih automobila.
Hyundaijev interes za povratak dolazi u trenutku kada se mirovni pregovori između Rusije i Ukrajine nastavljaju u nadi da će se rat okončati. Osim toga, Rusija je od listopada prošle godine povećala carine na uvozna vozila, što negativno utječe na prodaju auta kineskih marki. U prvoj polovici 2024. automobili iz Kine činili su više od 80 posto ukupnog uvoza automobila, ali ta se brojka prepolovila u prva dva mjeseca 2025. godine.
Rusija se vjerojatno nada da će više carine potaknuti kineske tvrtke da pokrenu proizvodnju unutar Rusije, ali zasad se čini da one oklijevaju. Prema The Korea Heraldu, kineske tvrtke pokazale su malo interesa za izgradnju pogona u zemlji, ostavljajući prostor za Hyundai, koji već ima tvornicu, iako je tehnički više ne posjeduje.
„Dok se Trump i Putin dogovaraju o prekidu vatre, Hyundai Motor se sprema za povratak na rusko tržište“, rekao je profesor Sveučilišta Daelim Kim Pil-Su korejskom magazinu. „S obzirom na rizike u vezi s Hyundaijevim američkim izvozom, tvrtka mora pronaći načine za diverzifikaciju svojih poslovnih regija.
Hyundai već ima iskustva na ruskom tržištu, a ruski kupci preferiraju Hyundai i Kia automobile. Otkup tvornice bi ih mogao koštati, ali nastavit će s opcijom otkupa kako bi oživjeli svoje rusko poslovanje.“
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....