Mercedes-Benz još jednom je dokazao da luksuz i teatralnost nisu stvar prošlosti, već moćan alat budućnosti. Njegov najnoviji koncept, Vision Iconic, grand coupe s dvojim vratima izgleda kao da je vremenskim strojem stigao iz tridesetih godina prošlog stoljeća i savršeno spaja retro glamur i naprednu tehnologiju.
Na prvi pogled, Vision Iconic djeluje poput pokretnog spomenika povijesti marke. Golema, osvijetljena prednja maska nazvana "Iconic Grill", uokvirena je kromom i odmah podsjeća na legendarne limuzine W108, W111 i 600 Pullman, automobile koji su definirali lice Mercedesa u zlatnoj eri dizajna.
Bočna silueta, s dugom haubom i vitkim krovom koji se spušta prema zaobljenom stražnjem dijelu, odaje počast Vision Maybach 6 Coupeu, ali i bezvremenskom 300 SL-u. Dizajnerski šef Gorden Wagener opisao je koncept kao "skulpturu u pokretu, posvetu bezvremenoj eleganciji i manifest za budućnost".
Unutrašnjost, nadahnuta pokretom Art Deco, doima se kao salon iz zlatnog doba putovanja. Kabinu ispunjava baršunasto plava klupa umjesto klasičnih sjedala, uz biserne umetke i ručno izrađeni parket u stilu 17. stoljeća. Središnje mjesto zauzima lebdeća konzola u obliku cepelina, s instrumentima koji oživljavaju analogno-digitalnim animacijama nalik mehaničkim satovima. Četiri klasična brojčanika prikazuju podatke o vožnji, a jedan od njih služi kao AI suputnik, elegantna poveznica starog i novog.
Vizualni dojam Mercedes je upotpunio kolekcijom šest modnih kombinacija za vozače i suputnike, usklađenih s interijerom u tamnoplavim i zlatnim tonovima. Automobil i odjeća tako postaju dio iste estetike luksuza.
Ispod elegantne površine krije se tehnološka vizija budućnosti. Vision Iconic koristi neuromorfni sustav upravljanja autonomijom četvrte razine, inspiriran ljudskim mozgom. Mercedes tvrdi da takva arhitektura smanjuje potrošnju energije umjetne inteligencije i do 90 posto, omogućujući vožnju bez ikakve intervencije vozača.
Posebno zanimljiv detalj je "solarni premaz", karoserijska boja koja istodobno služi kao izvor energije. Pod idealnim uvjetima, površina automobila može godišnje proizvesti dovoljno energije za 12.000 kilometara vožnje, uz učinkovitost od 20 posto i mogućnost recikliranja.
Ovaj koncept kombinira i steer-by-wire tehnologiju s upravljanjem stražnjim kotačima, čime zadržava okretnost unatoč monumentalnim proporcijama. Iako Mercedes nije objavio podatke o pogonu, jasno je da se radi o modelu koji je zamišljen kao električni i svojevrsnom laboratoriju ideja za sljedeće desetljeće.
Pitanje hoće li Vision Iconic ikada postati serijski automobil je suvišno, jer sigurno neće. No, njegov cilj nije komercijalni uspjeh, već podsjetiti da Mercedes i dalje zna kako spojiti tehnološku avangardu i dizajnerski glamur, kao u davnim slavnim vremenima.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....