POLITIČKI PLAN

Novi standard: EU donosi stroža pravila za nabavu i recikliranje baterija za strujne automobile

Već od srpnja 2024. proizvođači će morati prijaviti cjelokupni ugljični otisak svojih baterija, od rudarenja do proizvodnje

Proizvodnja baterija za Volkswagen

 Volkswagen AG

Europska unija postigla je privremeni politički dogovor koji ima za cilj učiniti baterije za električna vozila održivijima, sigurnijima i lakšima za recikliranje.

Već od srpnja 2024. proizvođači će morati prijaviti cjelokupni ugljični otisak svojih baterija, od rudarenja do proizvodnje, pa čak i do recikliranja. S tim podacima, EU će postaviti maksimalne granice CO2 za baterije koje bi mogle stupiti na snagu već u srpnju 2027.

"Baterije su već daleko održivije od izgaranja nafte u našim automobilima, ali mogu biti puno bolje", rekao je Alex Keynes, voditelj čistih vozila u tvrtki Transport & Environment, vodećoj europskoj kampanji za zeleni transport. "Nova pravila o ugljičnom otisku, recikliranju i provjerama dubinske analize značit će da su baterije koje se prodaju u Europi najodrživije na globalnoj razini, postavljajući standarde za ostatak svijeta".

image

Proizvodnja baterija za Volkswagen

Volkswagen AG

Prema EU, tvrtke će s vremenom biti prisiljene obnavljati sve više i više baterija i reciklirati važne materijale iz njih, poput bakra, kobalta, litija, nikla i olova. Također će morati oporabiti litij iz baterija, pri čemu se očekuje da će proizvođači reciklirati 50 posto svog litija do 2027. godine, a 80 posto do 2031. godine.

Tvrtke koje žele prodavati na europskom tržištu također će biti prisiljene dokazati da su materijali koji su ušli u njihove baterije izvorno odgovorni. To znači da će morati promatrati kako su komponente izvađene, obrađene, trgovane i proizvedene. Zakon će nastojati osigurati da čiste baterije ne mogu biti potkopane od strane baterija napravljenih korištenjem prljave energije ili proizvođača koji zlorabe ljudska prava.

image

Punjenje električnih automobila

Web Screenshot

“Zakon pomaže ujednačavanju tržišne utakmice između europske industrije baterija i uvoza koji podliježu minimalnim standardima”, rekao je Keynes. “Globalni proizvođači mogu ulagati u čistije proizvodne procese i nove kapacitete za recikliranje u Europi, znajući da će ovdje imati zajamčeno tržište za zelene baterije.”

Europski parlament i Vijeće sada će nastojati formalno usvojiti ovu uredbu. Intenzivnija pravila bit će napisana u nadolazećim godinama, a donosit će se od 2024. do 2028. Pravila će zamijeniti postojeće propise koji su doneseni 2006. godine.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
19. travanj 2024 11:22