MOTOCIKLI

Novitet: Aprilia RS 660 s novim twin motorom od 660 ccm postiže ravno 100 KS pri 10.500/min

Talijana s tradicionalnom asimetričnom vilicom i elektronikom koje se ne bi posramio ni superbike ima motor nastao od dva cilindra RSV4
RS 660
 Aprilia

Sjećate li se Reggiani Replice iz 1995.? Da, da... crveno-srebrno-ljubičastog RS250, posljednjeg pravog trkača s dvotaktnim motorom, proizvedenog u ograničenoj seriji od 500 primjeraka u čast Lorisa Reggianija, slavnog talijanskog motociklista koji je 1987. u utrci za Veliku nagradu San Marina donio prvu pobjedu tvorničkoj momčadi Aprilije.

Iste boje danas koristi novi RS 660, supersportski motocikl kuće iz Noalea kraj Venecije, početkom listopada predstavljene virtualno na internetu umjesto mjesec dana kasnije uživo na salonu EICMA u Milanu.

Nisu, međutim, samo boje tradicionalne. I asimetrična stražnja vilica, izrađena od aluminija umjesto u klasi uobičajenog čelika, već godinama je zaštitni znak RS modela Aprilije. Samo što je sad pričvršćena izravno na motor (bez podokvira), što ne samo da cijeli motocikl čini krućim, nego i osjetno smanjuje težinu (RS 660 suh teži samo 169 kilograma).

image
RS 660
Aprilia

Čitav je motocikl prilično zbijen - ni dva metra dug (199,5 cm), 74,5 centimetara širok, uz osovine razmaknute svega 137 centimetara i prednju vilicu postavljenu pod kutem od 24,1 stupanj.

Redni dvocilindraš u stvari je polovica, točnije prednja dva cilindra, starog znanca - V4 sa 1078 ccm iz superbikea RSV4 - i zadovoljava normu Euro 5. Glava motora, komore za sagorijevanje, usisni kanali, cilindri i klipovi... sve potječe od V4. Zato provrt iznosi istih 81 milimetar, a hod je produljen sa 52,3 na 63,9 milimetara.

image
RS 660
Aprilia

Twin je blago nagnut prema naprijed što je dizajnerima ostavilo dovoljno prostora za vratolomije kao što je dvostruki oklop (umjesto danas već obaveznog krilca) ili ispod kartera smješteni ispušni lonac.

image
RS 660
Aprilia

Snaga je sjajna za dvocilindraša od 660 ccm - 100 KS pri 10.500 okretaja, uz 87 Newtonmetara pri 8500 o/min, uz dodatak da su čak četiri petine momenta na raspolaganju već od 4000 okretaja. Nije na odmet ni činjenica da je kut paljenja pomaknut na 270 stupnjeva, pa mu je dovoljna jedna osovina za uravnoteženje, a i radi nepravilno kao V2.

image
RS 660
Aprilia

Elektronika je također preuzeta s V4, uključujući ride-by-wire s multimapingom, koji je usklađen s prvorazrednim sigurnosnim sustavima APRC - kontrola proklizavanja (ATC), sustav kontrole propinjanja na stražnji kotač (AWC), tempomat (ACC), quickshifterom (na više i na niže), podesivo kočenje motorom (AEB), mapiranje (AEM), cornering ABS...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
09. travanj 2024 01:08