ne žele plaćati

Odgovorili kaosom: U ovom su europskom gradu vozači uništili stotine kamera u zonama niskih emisija

Stanovnici neće imati drugog izbora nego platiti ULEZ naknadu od 12.50 funti (14.80 eura) svaki dan kada žele voziti svoj auto

Zona ultra-niskih emisija (ULEZ), ilustracija

 ULEZ

Javno negodovanje protiv širenja londonske Zone ultra niske emisije (ULEZ) dosegnulo je nove razine, a neki vozači sada preuzimaju stvari u svoje ruke.

Policija izvješćuje da su stotine kamera koje skeniraju registarske tablice oštećene, onesposobljene ili ukradene. No, s novim propisima koji će stupiti na snagu i proširuju pregled zona s niskim emisijama, tisuće stanovnika će biti na čekanju za dnevne naknade za korištenje svojih vozila.

No, što je ULEZ? Karta zona gdje smiju prometovati samo vozila niske emisije ispuha u Londonu prvi je put krenuo s radom u središtu britanske prijestolnice 2019. prije nego što je 2021. dodatno proširen na uža predgrađa grada. Ali od sljedećeg tjedna pokrivat će cijeli London - što uključuje vanjska predgrađa u kojima živi više od polovice stanovnika Londona.

Stanovnici neće imati drugog izbora nego platiti ULEZ naknadu od 12.50 funti (14.80 eura) svaki dan kada žele voziti svoje vozilo ako ono nije u skladu sa strogim propisima o emisijama. Većina kombija i automobila s pogonom s unutarnjim izgaranjem proizvedenih prije 2006. i dizelaša proizvedenih prije 2015. ne ispunjavaju uvjete, što ih čini obveznima za plaćanje dnevne naknade.

image

Zona ultra-niskih emisija (ULEZ), ilustracija

ULEZ

Oni koji ne plate "naknadu za čisti zrak" mogu biti kažnjeni novčanom kaznom od 180 funti, smanjenom na 90 funti ako se plati u roku od 14 dana. Sadiq Khan, član oporbene Laburističke stranke i gradonačelnik Londona, zalagao se za proširenje ULEZ-a. Kaže da će nova ograničenja omogućiti da pet milijuna stanovnika Londona udiše čišći zrak i smanjiti broj nesreća u glavnom gradu.

image

Automobil s unutarnjim izgaranjem (ilustracija)

Profimedia

Ali konzervativna vlada kritizirala je proširenje ULEZ-a, a britanski premijer Rushi Sunak upitao je bi li nastavak planova trebao biti prioritet. Osim protivljenja javnosti i nacionalne vlade, raspravlja se i o tvrdnji da ULEZ poboljšava kvalitetu zraka. Studija Imperial Collegea u Londonu usporedila je kvalitetu zraka 12 tjedana nakon proširenja ULEZ-a 2021. Njihovi nalazi sugeriraju da je zona imala relativno mali utjecaj na razine zagađenja.

image

Promet u Londonu (ilustracija)

Profimedia

Međutim, istraživanje koje je gradonačelnikov ured objavio u veljači pokazalo je da su čestice manje za 19 posto, a dušikov oksid smanjen za 26 posto u zonama s niskom emisijom od 2019. godine.

Za mnoga kućanstva s nižim primanjima taj je potez postao nepopularan. Uz rast inflacije od 11 posto prošle godine, obitelji su pogođene sve većim troškovima života. Osim toga, veze javnog prijevoza izvan središta grada nisu tako prikladne kao one koje se nalaze prema središtu grada.

image

Zona ultra-niskih emisija (ULEZ), ilustracija

ULEZ

Izvješće ABC Newsa opisuje situaciju kao "političku žarišnu točku", a postoji čak i skupina vandala koji sebe nazivaju "The Blade Runners" i objavljuju snimke na društvenim mrežama kako režu žice i oštećuju ULEZ kutije. Do 1. kolovoza policija je evidentirala 288 kaznenih djela ove prirode.

"Kamere će se i dalje gasiti", rekao je Nick Arlet, aktivist koji je organizirao prosvjede protiv "gradske naknade za čisti zrak". Govoreći za ABC News, on niti odobrava niti osuđuje vandalizam, rekavši da su "ljudi ljuti".

U međuvremenu, Anna Austen, zaposlena majka, oslanja se na svoj 15 godina star dizelski automobil da odveze svoju djecu u školu i na posao. "To će siromašne ljude učiniti još siromašnijima", rekla je Austen. "Nemam novca da platim kazne, nemam novca da kupim noviji auto".

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
27. travanj 2024 21:16