ZAPLJENA VOZILA

Oduzeta vozila najtraženija i najisplativija, najviše je luksuznih

Većina se slaže u činjenici da su problemi rapidno povećani dolaskom krize početkom prošle godine
 Željko Puhovski (Cropix)

Kaotično stanje u državi u velikoj se mjeri prenijelo na autoindustriju. Pat-pozicija u kojoj država ignorira sve probleme, banke ne odustaju od visokih kamata, a kupci u širokom luku zaobilaze autosalone, realna je slika domaćeg tržišta. U prilog 'prekrasnoj' slici ide i sve veći broj vlasnika automobila koji ne podmiruju preuzete obveze prema leasing kućama.

Kako bismo provjerili trenutnu brojku neplatiša, stupili smo u kontakt sa svim važnijim leasing kućama na domaćem tržištu, no njihov gotovo identičan odgovor bio je vrlo sažet, ali i jasan: “ Neplatiše nam predstavljaju veliki problem, no o konkretnim brojkama ne želimo razgovarati jer je to iznimno osjetljivo područje .” Također, većina se slaže u činjenici da su problemi rapidno povećani dolaskom krize početkom prošle godine, a početkom 2010. došlo je do vrhunca nenaplaćenih ugovora.

Dobrovoljno vraćanje

Za leasing kuće proces naplate nije dramatičan s obzirom na to da one ionako nemaju fizički kontakt s klijentima, već se za taj proces angažiraju posebne agencije. Iz leasing kuća posebno ističu i činjenicu da se zapljena automobila često preuveličava i dramatizira, jer u čak 70 posto slučajeva vlasnik dobrovoljno dolazi kod njih i vraća automobil koji više ne može otplaćivati.

Svako oduzimanje radi se tek u slučaju da klijent i leasing društvo ne uspiju pronaći zajednički jezik, pa je zapljena jedini način. Iako nema pravila, popis oduzetih automobila predvode skuplji i luksuzniji modeli čije mjesečne rate izlaze iz normalnih okvira. Za ratu leasinga do 2000 kuna mnogi će klijenti još negdje izvući novac, no kada taj iznos dolazi do peteroznamenkaste brojke, problem postaje veći i zamršeniji.

Prilika za nove kupce

Problem s oduzetim automobilima prepoznali su novi potencijalni kupci koji u direktnom kontaktu s leasing kućama ili na licitacijama mogu osjetno profitirati. Naime, zaplijenjena vozila su u pravilu stara dvije do tri godine, zbog čega je cijena znatno niža, kod tih vozila još je aktivna tvornička garancija, a važna je i uredno ispunjena servisna knjižica. Zbog navedenih elemenata, jasno je da oduzeti automobil bivšem vlasniku predstavlja ogroman problem, a novom vlasniku odličnu priliku.

Najviše je skupih i luksuznih automobila

U procesu zapljene vozila zastupljene su apsolutno sve klase automobila, od malih gradskih, sve do velikih, skupih i luksuznih. Logično, najmanje zastupljena vozila su ona čija leasing rata nije veća od 1500 kuna jer je korisnicima leasinga lakše “stvoriti” tu svotu novca, nego znatno veću za luksuzniji automobil.

U TRCZ-u smo provjerili što sve formira cijenu oduzetog rabljenog vozila. - Cijene vraćenih automobila formiraju se prema tržišnoj vrijednosti vozila, na temelju procjene sudskih vještaka za promet. Prvo sudski vještaci naprave procjenu vraćenog automobila. Na temelju njihove procjene mi formiramo prijedlog cijene, dok zadnju riječ uvijek ima leasing društvo koje na kraju blagoslovi prijedlog ili korigira cijenu.

Oduzeta vozila najtraženija, ali i najisplativija kupnja

U TRCZ-u ističu da su vozila koja su korisnici leasinga vratili trenutno najtraženija. Kupci znaju da se više isplati uzeti do tri godine star automobil, uzme li se u obzir uloženo - dobiveno. Većina vozila još ima tvorničku garanciju, a ona koja nemaju imaju uredno ovjerenu servisnu knjižicu. Problem kod kupnje novih automobila jest taj što se izlaskom iz salona već gubi 20 - 40 % vrijednosti vozila. Naravno, tu je potrebno uračunati i kamatu za leasing ili kredit pa je gubitak i veći. Gubitka vrijednosti vozila izlaskom iz salona rabljenih automobila nema, što kupci prepoznaju. Što se samih licitacija vozila tiče, njih često organiziramo, a tijekom godine, kroz licitacijsku prodaju, prodamo oko 600 automobila. Broj zainteresiranih stalno se povećava.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
19. studeni 2022 14:52