ZVIJER KOJA RASTE

Oni žele sve: Ovo je 9 najvećih kineskih proizvođača auta čije modele biste uskoro mogli voziti

Automobile SAIC Motora, Great Walla ili GAC Grupe uskoro ćemo početi sve više viđati na cestama Europe

BYD EV, ilustracija

 Profimedia

Iz naše perspektive Kina je daleka zemlja i jedan potpuno drukčiji svijet. Politički i ekonomski gledano, ova velika, najmnogoljudnija zemlja na svijetu ima sve vrjedniju autoindustriju, gdje divovsko tržište raspolaže velikim brojem marki i modela od kojih mnoge još nisu dostupne u ostatku svijeta, ali bi uskoro mogli biti. Vrijeme kineskih plagijatorskih marki, čini se sad je već daleka prošlost.

Felipe Munoz iz JATO Dynamicsa za portal Motor1 izradio je veliki pregled svih kineskih auto kompanija s prodajnim brojkama svih marki i modela.

image

BYD model, ilustracija

Profimedia

Dosad je njihova snažna lokalna potražnja bila dovoljna da se koncentriraju na domaće tržište, no imaaju planove vrlo brzo proširiti svoje poslovanje na globalnoj razini. Ovo je devet najvećih kineskih proizvođača automobila po količini, za koje danas niste ni čuli, a sutra biste ih možda mogli i voziti.

image

Jato Dynamics

image

Jato Dynamics

9. GAC Group, Guangzhou Automobile Group

Ova tvrtka je 2021. godine prodala 450.000 jedinica modela brendova koji uključuju GAC, Trumpchi i Aion. U osnovi su to SUV-ovi svih vrsta, te pokoja limuzina uz zanimljive električne automobile. Također proizvode automobile u Joint-Ventureu s Mitsubishijem, Toyotom, Hondom, a donedavno i s dotadašnjim FCA-om. Do sada njihova globalna ekspanzija još nije stigla u Europu ili SAD, ali s Toyotom teško ulažu kako bi doveli konkurentnije električne automobile.

8. BYD, izgradi svoje snove

Tvrtka je osnovana 2003. godine kada je BYD Company kupila Qinchuan Automobile. Prošle godine uspjeli su prodati 740.000 automobila različitih marki grupe.

Uključuju seriju Dynasty, među kojima možete pronaći privlačni SUV srednje veličine BYD Tang i moderni BYD Han plug-in/električni limuzina. Tu je i obitelj Ocean i mnoge drugim koje dolaze. BYD već prodaje Tang na nekim europskim tržištima i prisutan je na Bliskom istoku i Južnoj Americi.

7. Dongfeng

Dongfeng je masivan u pogledu brendova: Venucia, Fengdu, Aeolus, Forthing, Voyah i naravno Dongfeng. Također proizvodi automobile za Hondu, Nissan, Kiju i Peugeot-Citroen.

U 2021. ova grupa je prodala 762.000 jedinica vlastitih automobila (bez join venture poslova), što je porast od 13 posto u odnosu na 2020., te za 23 posto u odnosu na 2019. One prodaju neke od tih automobila u Europi (Seres 3, Dongfeng 580 i F5 ), ali njihova najveća snaga na globalnim tržištima je u segmentima lakih gospodarskih vozila.

6. FAW Grupa, Prvi automobilski pogon

Osnovan je 1953. godine, jedan je od ključnih proizvođača u Kini zbog jakih veza s kineskim državnim dužnosnicima. Prošle godine prodali su 810.000 vozila vlastitih marki koje uključuju Jiefang kamione, Bestune mainstream automobile i Hongqi luksuzne automobile. Potonji proizvodi Hongqi L5, službeni državni automobil Kine. FAW ima zajednička ulaganja s Toyotom, General Motorsom i Volkswagen Grupom. Hongqi je u Europi prisutan s luksuznim SUV-om E-HS9 u Norveškoj.

5. Chery Automobil

Chery je relativno nova marka, osnovana 1997. Njihovi glavni proizvodi su osobni automobili, SUV i gospodarska vozila. Svoje automobile počeli su izvoziti 2001. godine, ali je još uvijek vrlo ograničeno prisutna na razvijenim tržištima. Međutim, ima proizvodne pogone u Brazilu i Egiptu. Prošle godine, Chery je prodao 962.000 primjeraka vlastitih marki među kojima su i istoimeni Exeed, Karry i Jetour. Većina automobila koje sastavlja DR Automobiles u Italiji imaju Cheryjevog porijeklo.

4. SAIC Motor, Shanghai Automotive Industry Corporation

Trenutni je vlasnik MG-a, Morris Garagesa i drugih brendova poput Roewea, Maxusa i Feifana, SAIC je 2021. prodao 1,11 milijuna automobila diljem svijeta, isključujući prodaju automobila napravljenih u sklopu zajedničkog poduzeća s GM-Wulingom (koji proizvodi Wuling Hongguang Mini EV, najprodavaniji kineski EV), Volkswagenom, General Motorsom i Ivecom. Kroz svoju marku MG, ovaj proizvođač je bio drugi najveći Kineski proizvođač u Europi po prodaji 2021. jer je registrirao 53.100 jedinica, ili više od 80 posto prodaje svih kineskih marki, isključujući Geely.

3. Great Wall Motors

Ova privatna tvrtka poznata je uglavnom po svojim SUV-ovima. Proizvodi vozila pod vlastitim markama kao što su Haval, najveći kineski SUV brend, Wey, Tank, ORA i Great Wall. Iako je većina od 1,28 milijuna prodanih automobila 2021. prodana u Kini, počela je istraživati ​​europsko tržište kroz brend ORA i svoje retro dizajnirane male automobile. Haval je također prisutan na tržištima u razvoju poput Južne Amerike i Bliskog istoka.

2. Geely grupa

Zasad vjerojatno najglobalniji kineski proizvođač koji zahvaljujući svom kontrolnom udjelu u Volvo Carsu i snažnom pritisku nekih njegovih kineskih marki izvan Kine.

S 2,03 milijuna prodanih jedinica, ovaj je konglomerat počeo proizvoditi automobile 1997. godine kroz marku Geely. Godinama kasnije, nabavili su strane brendove poput švedskog Volva, malezijskog Protona i britanskog Lotusa. Također su pokrenuli nove brendove poput Lynk & Co, koji su prisutni u Europi s velikim uspjehom primjerice u Nizozemskoj s markama Polestar, Zeekr i Geometry.

1.Changan Automobil

Sa sjedištem u Chongqingu (jugozapadna Kina), Chanhan je prodao najviše vozila u zemlji 2021. godine - 2,3 milijuna jedinica, isključujući JV.

Količina se povećala za 15 posto u odnosu na 2020. i za 31 posto u odnosu na 2019. Changan proizvodi vozila pod brendom Changan (drugi najpopularniji kineski brend u Kini 2021.), Oshan i Kaicene. Trenutačno imaju i zajedničku firmu s Fordom i Mazdom. Prošle je godine Changan prodao više automobila od drugih tvrtki poput Mazde i Tata Group.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
13. ožujak 2024 16:38