Britanski Helix već je poznat u svijetu električnih superstrojeva, iako se njegovo ime rijetko ističe. No njegovi motori pokreću vozila koja su definirala novu eru performansi, fantastični McMurtry Spéirling, Lotus Eviju i Aston Martin Valkyrie. Sada ta ista tehnologija, razvijena za automobile koji ubrzavaju "poput raketa", ulazi u zrakoplovstvo. I to ne bilo kakvo, nego ono koje cilja na povratak putničkih zrakoplova bržih od zvuka.
Helix je udružio snage s kalifornijskim startupom Astro Mechanica, tvrtkom koja želi postići ono što Concorde, a pogotovo njegov ruski pandan Tupoljev T-144 nisu uspjeli - nadzvučni let koji je dovoljno učinkovit da postane dio redovnog komercijalnog prometa, za sve a ne samo za bogate. Njihova ideja temelji se na pogonskom sustavu Duality, hibridno-električnom konceptu koji mijenja svoj karakter ovisno o brzini.
Pri polijetanju Duality radi kao turbo-ventilatorski motor, u nižem nadzvučnom području prelazi u turbomlazni režim, a pri najvećim brzinama ponaša se poput ramjeta (nabojno-mlaznog motora). Ta sposobnost prilagodbe trebala bi riješiti glavni problem Concordea. Motori su bili briljantni pri brzini od 2 Macha, ali izrazito neučinkoviti pri nižim brzinama, što je povećavalo troškove i ograničavalo doseg.
U trenutačnoj, četvrtoj generaciji, Duality koristi četiri Helixova SPX242-94 elektromotora. Svaki razvija do 536 KS, a može kontinuirano raditi na 402 KS, pokrećući dvostupanjski kompresor motora. No prava ambicija leži u petoj generaciji- Helix razvija nove radial-flux motore koji bi trebali dosezati i do 1274 KS po jedinici, dovoljno za pogon pri ekstremnim visinama i brzinama blizu Macha 3.
Astro Mechanica planira prvi probni let u sljedeće tri godine, a komercijalne operacije prije kraja desetljeća. Ako uspiju i prvi ponovno uvedu nadzvučni putnički let, proći će 32 godine od umirovljenja Concordea i svijet bi konačno opet mogao dobiti brži zraćni prijevoz.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....