Krajem osamdesetih godina Amerika je živjela u znaku avijacije i adrenalinom nabijenih filmova. Nakon uspjeha filma Top Gun 1986. godine, interes za vojno zrakoplovstvo i sve što je imalo barem dašak pilotske estetike naglo je porastao. No za one koji nisu mogli proći stroge liječničke preglede i postati vojni pilot, postojala je neobična zemaljska alternativa, Pulse Autocycle, vozilo koje izgleda poput mini aviona, a vozi cestama.
Pulse Autocycle proizvodila je tvrtka Owosso Motor Car Company od 1985. do 1990. godine, u ukupno svega 326 primjeraka. Njegov tvorac bio je Jim Bede, poznat po dizajnu malih zrakoplova BD-5 i BD-5J, od kojih se potonji proslavio u Bondovom filmu Octopussy. Pulse je zamišljen kao GCRV, Ground Cruising Recreational Vehicle, rekreativno vozilo koje nudi osjećaj letenja, iako ostaje čvrsto na cesti.
Konstrukcija je bila mješavina čeličnog okvira i karoserije od stakloplastike, oblikovane da podsjeća na mali mlazni avion. Vozilo je imalo četiri kotača, ali su samo tri bila u kontaktu s podlogom: dva glavna i po jedan pomoćni sa svake strane, smješteni u malim “krilima”. Ti kotači su prvenstveno služili za stabilnost pri manjim brzinama i mirovanju.
Iako izgledom podsjeća na avion spreman za probijanje zvučnog zida, pogon je bio znatno skromniji. Pulse je koristio Yamahin dvocilindrični motor od 400 cm3 i 45 KS, uparen sa šesterostupanjskim ručnim mjenjačem. Masa vozila iznosila je oko 400 kilograma, što mu je omogućavalo solidne performanse. Maksimalna brzina prelazila je 160 km/h, a potrošnja se kretala ispod 5 litara na 100 kilometara, što je za to doba bio izvrstan rezultat.
Kasnije su pojedini primjerci dobili snažnije motore, uključujući Hondine četverocilindarske agregate od 1100 cm3 i više od 100 KS, čime se Pulse pretvorio u vozilo koje je doista moglo parirati sportskim automobilima niže klase. No većina proizvedenih primjeraka ostala je pri osnovnoj Yamahi, koja je više odgovarala njegovoj ulozi egzotičnog vozila za privlačenje pažnje, nego pravog sportaša.
Unutrašnjost je jednako osebujna. Ulazi se kroz kupolu koja se podiže, a sjedala su raspoređena jedno iza drugog, sve kao u borbenom zrakoplovu. Vozač pred sobom ima automobilski volan umjesto pilotske palice, dok se ručica mjenjača nalazi pored sjedala. Putnik iza vozača ima relativno udoban položaj, no prostor je skučen.
Jedan primjerak ovog vozila upravo se prodaje na platformi Bring a Trailer. Model sa serijskim brojem 162 je gotovo tri desetljeća proveo u skladištu, a 2019. je, nakon obnove, ponovno ugledao ceste. Brojač kilometara s pet znamenki pokazuje malo manje od 18 tisuća milja (oko 29.000 km), od čega je približno sedam tisuća milja prešao sadašnji vlasnik. Trenutačna najveća ponuda za ovaj "auto" iznosi samo 3551 dolar, odnosno oko 3030 eura, a aukcija završava za dva dana.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....