Aktualni guverner Kalifornije (SAD) Gavin Newsom prošle je godine potpisao uredbu kojom se u toj državi od 2035. godine zabranjuje prodaja novih automobila pokretanih fosilnim gorivima, no zalaže se za još jednu "sitniju zabranu" i to puno ranije.
Naime, u Kaliforniji trenutno ima čak 16,7 milijuna motornih pila, kosilica za travu, puhača lišća, agregata za struju i ostalih elemenata industrijske opreme pogonjenih malim benzincima do 25 KS, tzv. malih zagađivača, kakvi se iz prodaje izbacuju - već 2024. godine.
Razlog: brojka takve opreme nadmašuje čak i brojku svih osobnih vozila u Kaliforniji (13,7 milijuna) pa bi doprinos smanjenju štetnih emisija bio nedvojben, a Newsom drži kako bi to bio "herkulovski" utjecaj na kontrolu emisija CO2, jer su stručnjaci izračunali kako je primjerice korištenje puhača lišća na sat vremena ekvivalentno vožnji novije Toyote Camry više od tisuću kilometara.
Iako se čini da zalaganje za ovu zabranu utire jasan put prema zelenijoj budućnosti, ova će odredba imati značajan utjecaj na mala poduzeća usredotočena na proizvodnju i prodaju takve opreme.
Premda je država pripremila ukupno 30 milijuna dolara kako bi ta poduzeća lakše prešla na proizvodnju baterijske opreme, pitanje je hoće li to biti dovoljno, a ostaje i problem opskrbnih lanaca, logistike i ostalog kod jedne tako velike promjene, koja dolazi tako brzo.