Ovo je lista najvrjednijih marki automobila na svijetu: Vremena su prevrtljiva, a vrh je rezerviran za najotpornije

Unatoč tome što se borba za prestiž preselila na tržište elektrifikacije, najvrjedniji auto brend pripada mainstream segmentu

Toyota, ilustracija

 Darko Tomas/CROPIX
Unatoč tome što se borba za prestiž preselila na tržište elektrifikacije, najvrjedniji auto brend pripada mainstream segmentu

Prema najnovijem izvješću agencije Interbrand, japanski div Toyota ponovno je proglašen najvrjednijim automobilskim brendom na svijetu, i to ispred Mercedesa, BMW-a i Tesle. Vrijednost Toyotinog brenda u 2025. porasla je za 2 posto, dosegnuvši 74,2 milijarde dolara, čime se marka smjestila na šesto mjesto u globalnom poretku svih brendova, odmah iza Applea, Microsofta, Amazona i drugih tehnoloških giganata.

image

Toyota RAV4

Toyota

Interbrand napominje da automobilski sektor pokazuje "iznimnu otpornost unatoč tržišnim izazovima", a Toyotin rast potvrđuje koliko povjerenje kupci i dalje imaju u marku koja već desetljećima gradi reputaciju pouzdanosti, pristupačne tehnologije i globalne prisutnosti.

Na drugom mjestu među proizvođačima automobila nalazi se Mercedes-Benz, koji je zauzeo 10. mjesto ukupno, s vrijednošću od 50,1 milijardu dolara, što je pad od 15 posto u odnosu na prethodnu godinu. Treći najvrjedniji automobilski brend je BMW, na 14. mjestu, s vrijednošću od 46,8 milijardi dolara, uz pad od 10 posto.

image

Mercedes CLA

Mercedes-Benz

Najveće negativno iznenađenje popisa je Tesla, koja je i dalje četvrta no s padom tržišne vrijednosti brenda za čak 35 posto, na 29,5 milijardi dolara. Interbrand objašnjava da je razlog tome "pojačana konkurencija na tržištu električnih vozila" i sve manja razlika između Teslinih modela i novijih konkurenata poput BYD-a, Hyundaija, Kije i Volkswagena.

image

Tesla Model 3 Standard

Tesla

U top 100 našli su se i Honda (29. mjesto na ukupnom poretku), Hyundai (30.), Audi (52.), Ferrari (54.), Volkswagen (56.), Porsche (57.), Nissan (82.), Kia (89.), BYD (90.) te Range Rover (97.). Kineski BYD se ove godine po prvi put pojavio na listi s procijenjenom vrijednošću od 8,1 milijarde dolara. Manfredi Ricca, glavni strateg Interbranda, istaknuo je da je "BYD najveći disruptor u automobilskoj industriji još od pojave Tesle", pohvalivši kvalitetu proizvoda i brzi rast brenda na europskom tržištu.

image

BYD, ilustracija

BYD

Ipak, unatoč tome što se borba za prestiž preselila na tržište elektrifikacije, najvrjedniji automobilski brend na svijetu još uvijek pripada mainstream segmentu. Toyota je dokazala da dosljednost, globalna prisutnost i reputacija pouzdanosti i dalje znače najviše u svijetu automobila.

TOP 10 AUTOMOBILSKIH BRENDOVA PREMA INTERBRANDU 2025.

1. Toyota 74,2 mlrd $ +2,0 %

2. Mercedes-Benz 50,1 mlrd $ −15,0 %

3. BMW 46,8 mlrd $ −10,0 %

4. Tesla 29,5 mlrd $ −35,2 %

5. Honda 24,8 mlrd $ −7,3 %

6. Hyundai 24,6 mlrd $ +6,9 %

7. Audi 15,4 mlrd $ −10,7 %

8. Ferrari 15,4 mlrd $ +17,8 %

9. Volkswagen 15,0 mlrd $ −9,1 %

10. Porsche 15,0 mlrd $ −13,9 %

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
26. studeni 2025 04:31