premijera u zagrebu

U Hrvatsku stigao kineski div BYD, ovo su modeli od kojih strahuje europska konkurencija

Otvoren je prvi prodajni salon u Zagrebu, a vrlo brzo slijede prodajni centri u Splitu, Osijeku i Rijeci

BYD

 Josip Bandic/CROPIX

Na domaće tržište stigao je jedan od najvećih proizvođača automobila na svijetu BYD (Build Your Dreams). Na cjelodnevnoj premijeri održanoj jučer u Zagrebu, kineska kompanija je predstavila četiri noviteta s kojima probija led u Hrvatskoj.

image

BYD

Željko Puhovski/CROPIX

O kakvom se gigantu autoindustrije radi, govori i podatak da BYD posluje u više od 80 zemalja na šest kontinenata. Prošle je godine kompanija zabilježila prihode od gotovo 100 milijardi eura (više od Tesle), a za 2025. godinu je postavljen ambiciozni plan prodaje 5,5 milijuna vozila globalno.

image

BYD

Željko Puhovski/CROPIX

Osnovan 1994. godine, BYD je jedini proizvođač vozila nove energije koji je razvio vlastite pogonske sustave, baterije, poluvodiče za automobile te motore i sustave za upravljanje motorima. Na istraživanju i razvoju radi više od 120.000 inženjera i tehničara, a kompanija zapošljava više od milijun ljudi diljem svijeta.

image

BYD

Željko Puhovski/CROPIX

Stoga nije teško zaključiti da europski proizvođači trebaju biti zabrinuti, posebno zbog novih električnih modela u kojima je BYD naročito napredan (između ostalog novom generacijom baterija Blade iznadprosječnog dosega i vijeka trajanja).

image

BYD

Željko Puhovski/CROPIX

Već je otvoren prvi prodajni salon u Zagrebu (Savska 41, tik do nebodera Zagrepčanka), a vrlo brzo slijede prodajni centri u Osijeku, Rijeci i Splitu.

Putem tvrtki Auto Hrvatska i Harmony New Energy Service Zagreb, ponuda će startati s četiri modela – električnom sportskom limuzinom Seal, SUV modelom Seal U, plug-in hibridnim SUV modelom Seal U DM-i, te električnim SUV-om Sealion 7.

image

BYD

Željko Puhovski/CROPIX

Seal

image

BYD

Željko Puhovski/CROPIX

Sportska limuzina s prtljažnikom od 400 litara (+53 litre sprijeda) duža je 10,5 centimetara od Tesle Model 3, a kraća 16 centimetara od Volkswagena ID.7.

Baterija kapaciteta 82,5 kWh daje doseg do 570 kilometara (u gradu do 690 kilometara), a na izbor će biti dvije verzije - Design s prednjim pogonom (313 KS/360 Nm) koji košta 47.990 eura, dok Excellence s dva elektromotora i pogonom 4x4 (530 KS/670 Nm) ima cijenu od 50.990 eura. Prije nešto više od godinu dana, Seal se okitio prestižnom nagradom iF Design Award.

Seal U i Seal U DM-i

image

BYD Seal U DM-i

Neven Cesar

SUV verzija modela SEAL nudi iste standarde kvalitete, tehnologije i sigurnosti, uz dodatnu prednost višeg položaja za upravljačem. Dužinom od 4,79 metra sličan je Škodi Kodiaq, a ima plug-in hibridnu (DM-i) i električnu verziju. Plug-in hibrid sklop je motora 1.5 i baterije kapaciteta 18,3 kWh, koja daje doseg do 80 kilometara, u gradu 113 (model DM-i).

Osnovna verzija s prednjim pogonom Boost (39.500 eura) snažna je 218 KS i 300 Nm, dok Comfort (42.000 eura) i Design (47.500 eura), obje s pogonom 4x4, imaju 324 KS i 550 Nm.

Električne izvedbe, obje s prednjim pogonom i 218 KS, su dvije: Comfort (71,8 kWh i doseg 420 km) za 45.500 eura, te Design (87 kWh i 500 km) za 48.990 eura.

image

BYD Seal U DM-i

Neven Cesar

SEAL U DM-i je prvi BYD plug-in hibrid u Europi sa Super DM (Dual Mode) tehnologijom koja nudi mnoštvo prednosti poput energetske učinkovitosti, niske potrošnje goriva, visokih performansi vožnje i udobnosti. Super DM tehnologija daje prednost električnoj energiji uz minimalno oslanjanje na gorivo čime ovaj model postiže doseg od 1080 kilometara kad je u potpunosti napunjen.

SEALION 7

image

BYD

Željko Puhovski/CROPIX

SUV s najbržim električnim motorom na svijetu u masovnoj proizvodnji dostiže čak 23.000 o/min. Namijenjen je kupcima koji traže sportski, ujedno i obiteljski auto s ubrzanjem s mjesta do stotke za 4,5 sekunde. Poput SEAL-a, koristi e-Platform 3.0 i ‘Cell-to-Body‘ naprednu tehnologiju razvijenu u BYD-u.

Bazne verzije Comfort i Design dolaze s baterijom kapaciteta 82 kWh, a Excellence sa 91 kWh. Baterije se pune na DC punjaču od 150 do 230 kW kada se od 10 do 80 posto napune za 24 minute. Comfort ima motor od 230 kW, a Design i Excellence od 390 kW. Cijene kreću na 49.990 eura.

image

Jeremy Wang

Josip Bandic/CROPIX
image

David Kušanić

Željko Puhovski/CROPIX
image

Jeremy Wang

Josip Bandic/CROPIX
image

Qi Qianjin

Josip Bandic/CROPIX
image

BYD

Josip Bandic/CROPIX
image

BYD

Josip Bandic/CROPIX
image

BYD

Josip Bandic/CROPIX
image

BYD

Željko Puhovski/CROPIX
image

BYD

Željko Puhovski/CROPIX
image

BYD

Željko Puhovski/CROPIX

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Komentari (2)

Ovaj komentar minimizirao je moderator na stranici

cijena 50k€, 25 kinezima i 25 eu. pošteno. tako se i u bivšoj jugi štitila domaća proizvodnja, znamo kako je završilo.

Ovaj komentar minimizirao je moderator na stranici

Jel se prica sta kolike su EU carine na Kineske automobile? 50%? Toliko o borcima za slobodnu trgovinu.

Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalima društva HANZA MEDIA d.o.o. dopušteno je samo registriranim korisnicima.
Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu društva HANZA MEDIA d.o.o. te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona o elektroničkim medijima.
26. travanj 2025 00:39