VODIK JE RJEŠENJE?

Ovo je Viritech Apricale s 1000 KS, jedan od prvih hiper automobila na vodik, a dolazi dogodine

Viritech je izjavio kako će hiperautomobil biti u klasi sa najbržim električnim automobilima na svijetu
Viritech Apricale
 Viritech

Britanska kompanija Viritech otkrila je planove o svojem hiperautomobilu na vodik, kojeg je nazvala Apricale. Iako će biti znatno ekskluzivniji, Apricale će predstavljati alternativu potpuno električnom Lotusu Eviji i nadolazećem Tesli Roadsteru. Razvoj i testiranje odvijat će se u MIRA tehnološkom parku u Nuneatonu, u Velikoj Britaniji. Proizvest će se samo 25 primjeraka, a prvi prototipi očekuju se 2022. godine.

Specifikacije Apricalea još uvijek nisu poznate, ali Viritech je izjavio kako će "hiperautomobil biti u klasi s najbržim električnim automobilima na svijetu", tako da bi izlazna snaga mogla biti veća od 1000 KS i maksimalna brzina veća od 320 km/h.

image
Viritech Apricale
Viritech

S proizvodnjom koja bi trebala započeti 2023. godine, plan britanske kompanije je osigurati godišnji obujam prodaje od 8 do 12 hiperautomobila. Iako se ovi brojevi mogu učiniti niskima, ambicije Viritecha mnogo su veće od puke prodaje automobila. Naime, Apricale bi trebao poslužiti kao svojevrsna "tehnološka vitrina", s krajnjim ciljem kompanije da postane "vodeći svjetski dobavljač rješenja za vodikov pogon".

image
Viritech Apricale
Viritech

Prilikom izrade spremnika za vodik, Viritech koristi grafen, koji uvelike smanjuje težinu automobila i na taj način poboljšava performanse. Uz to, treba spomenuti i novi modularni sustav upravljanja vozilima na kojem Viritech trenutno radi, a koristit će ga, osim Apricalea, svaki stroj na vodikov pogon.Osim Apricalea, Viritech radi i na par drugih automobilskih projekata. Započeo je s razvojem novog kamiona i obiteljskog SUV-a na vodik. Vozila će koristiti navedene spremnike za skladištenje vodika i modularni sustav upravljanja.

image
Viritech Apricale
Viritech

Kamion je nazvan Jovian, a Viritech smatra kako će se vodik u ovoj primjeni pokazati mnogo boljom opcijom od baterijsko-električnog pogonskog sklopa zbog ogromne uštede na težini. Naime, kako bi održao iste performanse kao teretno vozilo s dizelskim motorom, kamion bi trebao čak do devet tona baterije, što u konačnici ograničava količinu koju može tegliti. "Vodikov pogonski sustav je usporediv s dizelskim motorom i nudi usporedivo vrijeme punjenja goriva", ističe Viritech.

Obiteljski SUV, nazvan Tellaro, poslužit će kao primjer kompanije kako bi se pokazalo da se vodikov SUV može prenijeti s koncepta na tržište. Koristit će isti pogonski sklop kao i hiperautomobil Apricale.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
26. travanj 2024 09:03