EURO NCAP

Ovo su pobjednici i gubitnici u testiranju sustava pomoći za vožnju: Tesla prošla iznenađujuće slabo

Dok su neki modeli postavili nove standarde u sigurnosti i korisničkom iskustvu, drugi su pokazali značajne nedostatke

Tehnologija, automobil, ilustracija

Dok su neki modeli postavili nove standarde u sigurnosti i korisničkom iskustvu, drugi su pokazali značajne nedostatke

U najnovijem izvješću Euro NCAP-a za 2025. godinu, koje ocjenjuje "sustave asistirane vožnje", jasno se ističu razlike među proizvođačima automobila. Dok su neki modeli postavili nove standarde u sigurnosti i korisničkom iskustvu, drugi su pokazali značajne nedostatke, a najzanimljivije je da je među njima Tesla, poznata po svojim moćnim Autopilot i Full Self Driving sustavima kao i Volvo, koji je svojevrsni "sinonim za sigurnost".

Testiranje se fokusiralo na dva ključna aspekta: "Assistance Competence" (kompetencija asistencije), koja procjenjuje koliko jasno sustav komunicira s vozačem i omogućuje mu suradnju, te "Safety Backup" (sigurnosna podrška), koja ocjenjuje sposobnost vozila da izbjegne sudare i reagira u hitnim situacijama.

image

Porsche Macan

Porsche

Među najbolje ocijenjenim modelima su Porsche Macan, Toyota bZ4X, Kia EV3 i Renault 5, koji su svi dobili ocjenu "Vrlo dobro". Porsche Macan, sa svojim sustavom "InnoDrive with Active Lane-Keeping", postigao je 85 posto za kompetenciju asistencije i 92 posto za sigurnosnu podršku. Toyota bZ4X, opremljena sustavom "Toyota Safety Sense", dobila je 83 i 89 posto u istim kategorijama. Kia EV3 i Renault 5 također su impresionirali, pokazujući da i manji i pristupačniji modeli mogu imati napredne sustave asistencije.

image

Tesla Model S Plaid

Tesla

S druge strane, Tesla Model S i Volvo EX30 dobili su ocjenu "Umjereno". Tesla je postigla visokih 94 posto za sigurnosnu podršku, ali samo 30 posto za kompetenciju asistencije, što je prvenstveno rezultat zbunjujućeg naziva "Autopilot" i promotivnih materijala koji mogu navesti vozače na pogrešno shvaćanje stvarnih mogućnosti sustava. Volvo EX30, sa svojim sustavom "Pilot Assist", postigao je 62 posto za kompetenciju asistencije i 72 posto za sigurnosnu podršku, s kritikama usmjerenim na potrebu da vozač skrene pogled s ceste kako bi provjerio status sustava na središnjem zaslonu. MG ZS također je dobio ocjenu "Umjereno", s 65 posto za kompetenciju asistencije i 62 posto za sigurnosnu podršku, što ukazuje na potrebu za poboljšanjima u oba aspekta.

image

Mazda CX-80

Darko Tomas/CROPIX

Iako su glavnu pažnju privukli modeli s ocjenom "vrlo dobro" i oni s ocjenom "umjereno", vrijedi spomenuti i one koji su ostvarili solidne rezultate i zaslužili ocjenu "dobro". Među njima je Mazda CX-80, koja je pokazala dobru ravnotežu između jasnoće u komunikaciji s vozačem i sposobnosti sigurnosnog reagiranja, s 62 posto za kompetenciju asistencije i 79 posto za sigurnosnu podršku. Tu je i XPENG G9, kineski električni SUV, koji je postigao 71 posto u obje kategorije.

Model Kompetencija asistencije/Sigurnosna podrška/Ukupna ocjena

Porsche Macan 85 % 92 % Vrlo dobro

Toyota bZ4X 83 % 89 % Vrlo dobro

Kia EV3 74 % 88 % Vrlo dobro

Renault 5 73 % 92 % Vrlo dobro

Tesla Model S 30 % 94 % Umjereno

Volvo EX30 62 % 72 % Umjereno

MG ZS 65 % 62 % Umjereno

Mazda CX-80 62 % 79 % Dobro

XPENG G9 71 % 71 % Dobro

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
01. prosinac 2025 15:58