Britanska Zaklada za sigurnost na cestama (RSF) zahtijeva smanjenje brzine na samo 16 km/h na tisućama kilometara cesta u gradovima diljem Ujedinjenog Kraljevstva. Vodeća neprofitna organizacija za sigurnost u prometu tvrdi da bi brzine u gradovima trebale biti smanjene kako bi se spriječili smrtni slučajevi i smanjio broj teških ozljeda.
Ovo ograničenje trebalo bi se primjenjivati posebno oko svih škola, bolnica, kao i sportskih, društvenih i kulturnih objekata, odnosno na mjestima gdje je aktualno ograničenje 32 km/h.
Predložena područja su odabrana zbog "povećane ranjivosti pješaka i biciklista", priopćila je Zaklada za sigurnost na cestama. Udruga je zatražila i uvođenje ograničenja na otvorenim cestama s jednim kolnikom i seoskim cestama od samo 32 km/h što bi bila trećina trenutačnih dopuštenih brzinama na nekim od ovih cesta.
Ovi prijedlozi pomogli bi u postizanju „vizije nula“, što je dugoročni prometa cilj bez smrtnih slučajeva ili ozbiljnih ozljeda, te su „temeljeni na dokazima s obzirom na zakone fizike i krhkost ljudskog tijela“, tvrde iz udruge. RSF ističe tvrdi da su ove preporuke posljedica "moralnog stava da se nijedna smrt ili teška ozljeda ne bi smjele smatrati prihvatljivim nusproduktom mobilnosti".
„Imamo jasnu predodžbu o brzinama [koje bi] bile potrebne da bi se spriječila većina smrtnih slučajeva i teških ozljeda na britanskim cestama“, rekla je za The Times dr. Suzy Charman, izvršna direktorica RSF-a .
"Ne kažemo da sve brzine ili ograničenja brzine trebaju biti postavljene na ove brzine, već da je potrebno poboljšati infrastrukturu ili smanjiti brzine kako bi se osiguralo da su brzine putovanja bolje usklađene s ljudskim tolerancijama na sile sudara", dodali su iz udruge.
Putovanje brzinom od 16 km/h otprilike je ekvivalentno brzom trčanju, što znači da bi se vrijeme putovanja utrostručilo ako bi se neka od ovih ograničenja uvela.
Hugh Bladon iz Saveza britanskih vozača nazvao je prijedloge "smiješnim" i tvrdi da RSF "očito nije prikladan za svoju svrhu". „Ako zabranite sav motorizirani prijevoz, možda biste malo smanjili broj smrtnih slučajeva i ozljeda, ali trebali bismo imati na umu da je u vrijeme prije motoriziranog prijevoza više ljudi ubijano i ozlijeđeno od konja i njihovih kočija. Možda bi bilo bolje zabraniti ljudima hodanje ili vožnju biciklom tamo gdje postoji bilo kakav oblik motoriziranog prijevoza“, rekao je.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....