1500 PROTIV 5746 KS

Pogađate pobjednika? Bugatti Chiron Sport LDC na utrci ubrzanja protiv borbenog lovca Rafale

Kapetan fregate Etienne doletio je borbenim zrakoplovom Rafale i stao na crtu Bugattiju. Tada se asfalt počeo tresti...
Chiron vs. Rafale
 Bugatti

Možda se sjećate kada se, sad već davne 2007. godine, Richard Hammond utrkivao s Bugattijem Veyronom protiv borbenog aviona Eurofighter Typhoon u showu Top Gear, a premda impresivan po svemu, francuski hiper automobil je teško mogao pratiti borbeni avion.

Četrnaest godina kasnije, njegov nasljednik Chiron testirao je svoje mišiće protiv borbenog aviona Dassault Rafale Marine. Borbeni dvomotorac, ponos zrakoplovstva francuske mornarice i Bugatti sastali su se u pomorskoj vojnoj bazi u Landivisiau u sjeverozapadnoj regiji Bretanja kako bi doznali koji je brži.

Za volanom Chirona Sporta, koji je stigao u specifikaciji 'Les Légendes du Ciel' (Legende neba), modelu ograničene proizvodnje od 20 jedinica koji odaje počast francuskim pilotima 20. stoljeća, našao se Pierre-Henri Raphanel.

image
Chiron vs. Rafale
Bugatti

Taj je službeni testni vozač Bugattija sudjelovao u 24 sata Le Mansa 14 puta između 1986. i 2000. godine, osvojio je francusko prvenstvo Formule 3 1985. godine i kvalificirao se za F1 Monaco Grand Prix 1989. godine. Već je više od deset godina kod Bugattija u francuskom Molsheimu, a srušio je brzinski rekord za legalne cestovne automobile 2010. godine u Veyronu 16.4 Super Sport postigavši ​​431.072 km/h.

image
Chiron vs. Rafale
Bugatti

Kapetan fregate Etienne doletio je borbenim zrakoplovom Rafale i stao na crtu Bugattiju kako bismo doznali kakvi su jedan protiv drugog u ubrzanju.

“Preciznost i priprema su sve. U Rafaleu sve se događa vrlo brzo i svaki vaš potez mora biti ispravan. Isto vrijedi i za Chiron Sport pri velikim brzinama ”, rekao je mornarički pilot.

image
Chiron vs. Rafale
Bugatti

Na samom startu Chiron Sport je vidljivo odmaknuo zahvaljujući golemoj snazi 8,0-litrenog quad-turbo W16 stroja od 1500 KS i 1600 Nm koje putem 7-stupanjskog DSG-a šalje na sva četiri kotača.

Strelovita ubrzanja Bugattija iz stajanja do 100 km/h za 2,4 sekunde, za 6,1 sekundu do 200 km/h, 13,1 sekundu do 300 km/h i 32,6 do 400 km/h su fantastični rezultati. S druge strane Rafale već nakon 150 metara hvata 165 km/h, 210 km/h nakon 250 metara te polijeće nakon 400 metara pri oko 260 km/h.

image
Chiron vs. Rafale
Bugatti

Omogućuje mu to 5746 KS koji osiguravaju maksimalnih 1975 km/h (1,6 maha). No za razliku od Bugattija koji teži dvije tone, Rafale koji u duljinu mjeri 15,5 metara i koji ima raspon krila od 10,86 metara na vagu donosi 10,3 tone, a za borbene misije može primiti goriva i naoružanja od dodatnih 14,2 tone.

image
Chiron vs. Rafale
Bugatti

Treba spomenuti i da kako bi mogli stabilno usporavati pri velikim brzinama, oba natjecatelja koriste izuzetno kapacitirane kočnice. Bugattiju Chironu Sport treba 491 metar da se zaustavi s 400 km/h i 247 metara s brzine od 300 km/h. Pritom putuje 114 metara pri usporavanju s 200 do 0 km/h i 31,4 metar sa 100 km/h do stajanja.

image
Chiron vs. Rafale
Bugatti

"Krenuo sam brže od Rafalea tijekom prvih nekoliko stotina metara, poslije čega je Rafale već bio 20 metara uz mene i u zraku", rekao je Raphanel. "Nevjerojatan i fantastičan prizor".

Organizatori su usporedbu proglasili neriješenom.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
17. travanj 2024 19:24