VOZILI SMO

Porsche 718 Boxster nije glasan, ali za samo par kilometara vozač i automobil postaju jedno

Nedostatak reskog zvuka na visokim okretajima jedina je mana, no 718 Boxster pravi je Porsche koji oduševljava u vožnji
Porsche 718 Boxter
 Marko Devčić/CROPIX

U nomenklaturi Porschea oznaka 718 pojavila se prvi put 1957. s dolaskom nasljednika Porschea 550 kojeg je na tragičan način proslavio James Dean. Predstavljajući posljednje verzije Boxstera i Cayman, Porsche je 2016. u život vratio slavnu oznaku. Bilo je to odavanje počasti trkaćem stroju sa središnjem postavljenim četverocilindričnim bokser motorom koji se proslavio na brdskim stazama, ali i način kojim se na prvu moglo razlikovati četverocilindrične verzije Boxstera i Caymana od svih ostalih inačica koje su prethodile, ali i uslijedile.

image
Porsche 718 Boxter
Marko Devčić/CROPIX

Uz promjene u izgledu koje se najbolje mogu opisati kao suptilne, najvažnija novost koja je pratila četvrtu generaciju Boxstera bio je povratak četverocilindričnih motora. Unatoč imenu (Boxster je kovanica koja se referira na boxer motor i roadster karoseriju), motor nije klasični bokser budući da lijeva i desna klipnjača imaju isto hvatište na koljenu vratila, no, tradicionalnim kupcima više je zasmetao downsizing kojim se nakon dva desetljeća smanjio broj cilindara. Još teže su prihvatili hrapavi zvuk ispuha koji je zamijenio tradicionalni reski finiš atmosferskog motora sa šest cilindara što sa spuštenim krovom postaje još očitije. Zvuk je možda malo manje privlačan, ali sve nadoknađuju performanse i vozne osobine koje su bolje nego ikad, pa i kada je u pitanju slabija verzija s dvolitrenim motorom.

image
Porsche 718 Boxter
Marko Devčić/CROPIX

Mala masa četverocilindričnog motora pozitivno je djelovala na dinamičke osobine. Upravljanje je živo, precizno i vozač u svakom trenutku zna što se događa s prednjim kotačima. Istodobno šasija djeluje gotovo nesalomljivo i Boxster ulijeva povjerenje već nakon par minuta druženja. Dvolitreni motor s turbopunjačem promjenjive geometrije razvija 300 konja, a 380 Nm okretnog momenta dostupni su u širokom rasponu od 1950 do 4500 okretaja. U stvarnosti okretnog momenta nema previše na nižim okretajima i motor se u pravoj mjeri budi tek na 2500 okretaja, ali nakon toga kazaljka s lakoćom skače sve do 7500 okretaja kada se, prilično odrešito aktivira limitator. Razvlačiti motor iznad 6000 nema previše smisla, ali prilično je ugodno u duge zavoje ulaziti s rezervom.

image
Porsche 718 Boxter
Marko Devčić/CROPIX

Savršena uravnoteženost masa, krutosti karoserije i ovjesa dolazi do izražaja u brzim zavojima. Potrebno je uložiti truda kako bi se u vožnji cestom osjetilo blagu naklonost prema zanošenju stražnjeg dijela koja se potom s lakoćom rješava upravljačem. Istodobno za brz prolazak kroz one sporije zavoje potrebno je zaigrati na kartu kočnice. S nogom na pedali treba ući u srce zavoja i tragati za što ranijim izlaskom s ravno postavljenim prednjim kotačima. Igra koja se može ponavljati jer kočnice su snažne, otporne i pružaju gotovo savršenu mogućnost doziranja kočione sile.
Premda predstavlja ulaznicu u svijet Porschea, Boxster je pravi sportski automobil. Pruža vrhunski ugođaj u vožnji s gotovo neprimjetnim nagibima ili poniranjima. U zaranjanju iz zavoja u zavoj vozač se doista može osloniti na prednju osovinu.

image
Porsche 718 Boxter
Marko Devčić/CROPIX

Prianjanje prednjih kotača je nevjerojatno i na određeni način Boxster je automobil koji laska vozaču. Bolje rečeno čini ga boljim, ali istodobno nije osvetnički, zna oprostiti početničke greške ili poneko pretjerivanje s gasom. U to se uklapa i sposobnost ovjesa da uz poneki prihvatljivi povratni udarac proleti površinama koje nisu ravne i pritom ne nestaje osjećaj oslonjenosti na podlogu.
Ambijent koji pruža unutrašnjost ide u istom smjeru. 718 Boxster klasičan je dvosjed u kojem se sjedi na 34 cm od asfalta. Upravljač je postavljen okomito, a kao i sjedalo pruža izdašne mogućnosti podešavanja.

image
Porsche 718 Boxter
Marko Devčić/CROPIX

No, pritom nisu zaboravljeni elementi koja ga čine upotrebljivim u svakodnevnom životu. Moderan multimedijalni sustav, sjedala kao i pojedini elementi presvučeni kožom, puno ukrasnog aluminija učinit će život lakšim kao i dva prostora za prtljagu. Jedan u nosu, a jedan straga ukupne zapremine 275 l. Zvuk je jedino što nedostaje, no, to nije jedino mjerilo sportskog automobila. Na najbolji način to potvrđuje 718 Boxster koji u svom osnovnom izdanju stoji 576.670 kn.

image
Porsche 718 Boxter
Marko Devčić/CROPIX
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
17. travanj 2024 22:26